Traktorer och processorer

Valtra N103

23 inlägg 7200 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Valtra N103

Avslutat-02  
#668206 En annan långsökt..
Det är inget fel nere vid egr ventilen, så den har en dålig kontakt eller jord... Eller varför inte dålig hopsättning... Googlade lite och fann ganska många såna fall med just N103....

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra N103

H-P  
#671348 Hur har det gått är det löst? Är det lätt att få fram felet.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N103

Kallkällene  
#673323 Nu ska felet vara åtgärdat, motorns programvara är nu uppdaterad och än så länge så har inte felkoden kommit upp igen, får väl se om det var detta som var felet, och programvaran var gratis, endast timmar på mekanikern 🚜

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra N103

Kallkällene  
#673636 Och med nya programvaran så fick vi byta tempgivaren på egr ventilen

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra N103

Avslutat-02  
#673670 Det var så ändå...
Bra att felet löste sig 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Valtra N103

Kallkällene  
#680292 Nu var det dags igen då, men nu är det så att den växlar inte från grupp B till C, både B å C blinkar men den går i neutral,neråt från B till A går det, å upp till B igen men inte uppåt, måste stänga av å bryta strömmen å starta om och samma problem uppstår, det kan va magnetventilen på C växeln som krånglar har vi funderat på, väntar på lantmännen som ska komma i slutet av veckan och hänga på datorn. Det är hitec 5 lådan, kom på nu att ja ska pröva att köra den på automat läget å se om den går upp på C å D då

   TS
Avatar Fallback

Re: Valtra N103

H-P  
#680303 Kolla innanför höger bakhjul så Ingel kabel till givarna som sitter på växellådan lock har blivit skadad.

Användarvisningsbild

Re: Valtra N103

Kallkällene  
#680344
H-P skrev:Kolla innanför höger bakhjul så Ingel kabel till givarna som sitter på växellådan lock har blivit skadad.


Tack för tipset, det ska ja kolla, jag körde ris strax före felet uppstod, så det kan vara en möjlighet, återkommer

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).