Motorsåg och handhållet

Batterihatartråden

20 inlägg 3455 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Batterihatartråden

Arvid0  
#672706 Då tråden "gubbar som inte gillar batterier" inte verkar fylla sitt syfte tänkte jag att jag startar en ny tråd. Moderator kanske kan sammanfoga dem om den tycker det behövs.

Syfte:

Slippa urspårade trådar.

Bakgrund:
Då det (uppenbarligen) inte går att diskutera batteridrift utan att någon (tallen100 mfl) ska känna sig tvungna att skriva en kommentar om hur värdelöst det är med batteridrift (jämfört med bensin) kände jag att det kanske behövs en ventil för att släppa ut aggresionen man känner mot batteridrift. Här är alltså tanken att man verkligen kan spy sin galla över allt vad batteridrift heter. Man behöver heller inte ha fakta utan magkänsla och "sunt förnuft" räcker gott. Om forumreglerna tillåter så kan det också vara en lämplig tråd att vädra sitt missnöje över, greta thunberg, politik i allmänhet och mp i synnerhet, staten, myndigheteter och hittepåt med klimatet. Så kanske vi slipper det i andra trådar, vi vet redan vad ni tycker.

LÄgg erat inlägg här istället för i en tråd där man vill diskutera batteridrift, SÅ slipper vi förhoppningsvis trådar som spårar ur.

Kör hårt!

Själv scrollar jag vidare.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

576xp  
#672715 Låter som en kanonbra idé men jag kommer också att scrolla förbi 🤣

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

Avslutat-02  
#672719 Tråden "Gubbar som inte gillar batterier"
Fyller sitt syfte fint tills man lägger dit information eller filmer om batterier..
Detta gör man för att provocera, inget annat.
Sedan ser man till att hejarklacken är med och klanen väntar på att någon ska reagera...

Sen när man inte fått den reaktion man ville, då springer man till moderatorerna och gnäller..

För övrigt Tallen100 är en bra och trevlig fläkt som kommer in med inlägg och livar upp där man i övrigt somnat i diskussionen...
Mer sånt Tallen. 👍

Användarvisningsbild

Re: Batterihatartråden

Olof Olofsson  
#672804 Man kan köra nyare Volvo dieselbil som min på HVO100 diesel
gjord på vegetabilisk olja, avfallsfetter mm som minskar CO2-
utsläpp med ca 90% beräknat på hela "cykeln" jämfört konven-
tionell diesel (och då är den fem år skattebefriad miljöbil redan
från början) o lär göra bilen lika "klimatneutral" som elbil (som
ej är klimatneutral pga elen kommer från en del fossila källor).

Bara något jag läst lite om senaste tiden och egentligen ej vet
ngt om ... .

MVH

http://www.solhem9.se/dieselsa.htm

Användarvisningsbild

Re: Batterihatartråden

Rotvältaren  
#672871 Eftersom trådstartaren lämnat det högt till tak så föreslår jag att man kan ta tillfället i akt att i tråden också spy galla på dom som väljer att köra sina maskiner på mackbensin och över de som föredrar att privatimportera reservdelar av tredjepartstillverkare. För det uppskattas uppenbarligen inte av alla.
Själv ger jag fullständigt fan i vad folk häller i sina sågar, om man kör på batteri istället eller var man har köpt sina reservdelar. Huvudsaken är att man själv är nöjd med sina val.
Det här fick nog bli mitt sista inlägg i det här forumet för jag kan knappast påstå att debattklimatet som det är nu känns inspirerande.

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

Avslutat-02  
#672879 @Rotvältaren

Du har annat du kan göra på forumet än att diskutera dessa ämnen.
Du brukar hjälpa folk med maskiner, sågar mm.
Fortsätt där istället och leta det som är intresserant.

Jag har flera invändningar emot mackbränsle.
95 oktan i maskiner men det tar jag på annat sätt.

Dock har jag visat i filmer hur illa det kan bli...

Men lämna inget pga debatt över vissa saker...

Användarvisningsbild

Re: Batterihatartråden

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#673114 Visst har det förändrats här, det är det inget tvivel om. Innan kunde man ha olika åsikter och det funkade ändå. Inget är beständigt allt ändras.
Att vissa får göra hur som och andra inte är aldrig bra och det blir bara värre då. Skapar massor med tjafs som bättre hör hemma privat.
Att det förespråkas och görs smygreklam det får man nog ta när sponsorerna ska ha sitt. Tyvärr svårt att stå oberoende och opåverkad.

Jag håller med röjarn. Lämna är heller inget bra alternativ. Bättre o ha fokus på det man tycker är kul o skita i resten.
Läs det som man har nöje av o skriv där man tycker det är kul.
De som gapar mest om de här batterisågen är rätt lätt ignorerade om man så önskar.
De skriver ju in deras dravel lite varstans så det är inte helt enkelt, det går nog om man vill.
Jag kör på det i alla fall sen får vi se.

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

axwell  
#673135 Trodde ju inledningsvis att det fanns underliggande ironi i trådstarten.

Vartefter insåg jag att det var på fullaste allvar pga ömma tår.

Har sett samma reaktion bland människor inom frikyrkorna.

Användarvisningsbild

Re: Batterihatartråden

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#673153 Nej, detta är nog på fullt allvar ett försök att slippa se/läsa vad andra tycker och erfar.
Så det visar väl vad jag menar.
Vissa kan skriva o göra stort sett vad som hur som, andra inte...

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

tallen100  
#673156 Menade först inte att skriva alls i denna tråd, men man är väl inte bättre än man kan ändra sej 😉 .

Att det inte var ironi i trådstarten det förstod jag direkt, vill nämligen minnas att TS skrev ganska ofta på forumet för något år sedan, och han gillade inte andra åsikter eller att få mothugg då heller...

För övrigt så är inte jag någon batterihatare, använder både skruvdragare och vinkelslip med batterier och dom är superbra.
Det jag ställer mej tvekande till är den här hysterin som gäller elbilar och här då motorsågar, och att det mer eller mindre ska tvingas på folk.
Men jag tycker det är smidigare att tanka ur en dunk.... 😀

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

Avslutat-02  
#673168 Läste första inlägget ännu en gång och insåg ganska fort i texten att TS inte förstått varför ens innebörden av gubbar som inte gillar batterier...

Det är inte så att den tråden är till för att lägga fram fakta eller information om nya framsteg inom batteri världen, utan det får man ta någon annanstans, det hör inte tråden till.

Det finns så många trådar om batterier redan att hålla till i med detta så.
Men där vill inte den andra sidan vara, det är tråkigt att diskutera sinsemellan tänker jag..
Nä de ska vara i andra trådar och kasta sina batterier runt omkring...

Men jag har iallafall bestämt mig, nästa gång det händer då åker bensin och dieselmotorerna rätt in i dessa trådar..
Och även annat...
Så får vi se om det tas emot lika bra.
Kan man eftersträva att den tråden skall låsas och sedan tvinga på batterier på alla andra kan man få samma anda tillbaka...

Användarvisningsbild

Re: Batterihatartråden

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#673172 Vinterrojarn m.fl! Det finns minst sagt mycket gott om trådar som behandlar bensinsågar, så ta gärna ert bensin-halleluja där, än att fördärva de rätt fåtaliga trådar om batterimaskiner med diverse rappakalja.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

Avslutat-02  
#673173 Var ju just där jag med flera höll till.
Gubbar som inte gillar batterier...
Men ni batteri gillare skulle ändå vara där och hänga med annat än trådens ämne...

Så jag undrar jag vem som skulle hållit sig i rätt tråd..
Pannlampa, strålkastare, skruvdragare, där drar jag gränsen.

Användarvisningsbild

Re: Batterihatartråden

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#673174 Själv drar jag i dagsläget gränsen vid större gräsklippare (70 cm +) och 50-kubiks motorsågar.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Batterihatartråden

tallen100  
#673183 Ger man sej in och diskuterar på ett forum får man räkna med att man får mothugg, det ska gå att jämföra och diskutera sågar i alla sågtrådar, ock dom går på el eller bränsle så ska dom utföra samma arbete.

Annars går det väl inte att nämna stihl i en huskvarna tråd?
Eller ferguson i en bm tråd?

Tydligen går det bra att diskutera batterisågar i alla sågtrådar, då ska det också gå att nämna bensinsågar i alla sågtrådar. Eller ska det vara skillnad på folk och folk?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).