Skotare

Fallande fart på hydrostat.

4 inlägg 2548 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fallande fart på hydrostat.

Cat554  
#673108 Min Cat 554 faller på framdriftshastigheten. Om jeg har kjørepedalen helt i bottnen går den ganske jevnt, men om den lettes på øker den ikke i fart igjen før den er stannat, og så kjør på igjen. Ved halv fart faller hastigheten i løpet av et par hundre meter. En stopp og den er i orden igjen.
Det er full kraft, og transmisjonen er bare ca 4000 timer gammel, så den er nok i orden. Dog noe usikker på om det er servokrets eller elektrisk fel.
Den er lik på 1. og 2. väksel.
Bremsen frigjørs, og fungerer normalt, -den går inte tungt. Det er presis som man lettnade på pedalen. Potmetern fungerer normalt.
Nogen som har erfaring fra liknande?
OH



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Fallande fart på hydrostat.

Erre  
#674437 Hur har det gått?

Avatar Fallback

Re: Fallande fart på hydrostat.

AKKAMAAN  
#674438 Låter som matartrycket plötsligt faller och hydrostatpumpen vinklar in...
Eller en kärvande servo-stryventil i hydrostatpumpen...

Avatar Fallback

Re: Fallande fart på hydrostat.

Cat554  
#674611 Jeg har ikke noe komplett skjema over hydrostaten, og de jeg treffer i Söderhamn får panikk når de hører Cat-navnet.
Den har varit så i ca ett år, og var det en solenoid ville jeg tro den skulle varit defekt permanent nu. Det var så ved oppstart etter en del vedlikehold på motoren (Dieselmotoren). Det her jo ingen sammenheng, en oljekylaren var demontert, så det kan vara en orenhet der, selvom jeg forseglet etter beste evne. Men hvor?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).