ons 07 okt 2020, 23:03#671978
Vi är 4 ägare där morsan äger 97%.
Det fungerar så att säljer vi en avverkning ska alla skriva under ( eller fullmakt) och så får då jag 1% av likviden. Här redovisar mor alla inkomsterna och jag anger det på blanketten tror det heter redovisningsansvarig. Även hon som redovisar alla inköp.
Nu är ju vår konstallation mest för att vi kunde lyfta rot-avdrag ni som äger mer kan ha andra mål. Jag skulle noga säga att redovisa själv i enskild firma. Din andel av intäkterna och dina inköp tex skyddskläder. Vill man köpa större saker kan det vara vettigt att köpa en del tex 1/3 traktor.
Det har även en annan fördel att då kan du köpa diesel till din traktordel.
Sen har ni den delikata karamellen hur man värderar arbete efter tex skötsel och inkomster, finns väl ingen som skulle röja mot att få virkesvärdet som betalning....
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...