ATV och UTV i skogen

Atv köp råd

4 inlägg 1838 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Atv köp råd

Boij  
#671123 Drar igång en ny atv tråd tråd när dom gamla inte hjälpt mig. Ska köpa mig en atv nu i höst. Har ingen erfarenhet alls. Atvn ska användas för viltutfodring, landsvägskörning och skogsvägskörning. Ingen muddkörning eller extrem terräng. Mest intrresant är en ny cf moto 450, någon som vet om detta är ett bra val för mig? Läst några trådar där användare ratar kineserna men det värkar vara såna som kör mudd och extrem terräng.



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Atv köp råd

Ent  
#671264 Ingen som helst erfarenhet av CF, men om du inte ska dra jättetunga timmerlass eller böka runt i surhål, alltså i princip hålla dig på mer eller mindre anlagda vägar bör väl det mesta fungera. Värdefullt om du har en bra ÅF på nära håll, oavsett märke!👍

Avatar Fallback

Re: Atv köp råd

Avslutat-01  
#671271
1601830003_df28f887-fae3-41e3-bc4e-bd3f9a961db7.jpeg
jag har en 500 till vedkörning och snöröjning,den har fungerat bra för mig...är begränsad av vagnen vad gäller lass
har tänkt bygga stödben i flera år

Avatar Fallback

Re: Atv köp råd

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#671274 Har CF Moto 520
Växelreglaget är trögt, Fram/back. Batteriet höll Kinakvalite.
Köp med servostyrning och hasplåt
Drar mycket bensin, men det gör de flesta hjulingar
i övrigt har den funkat, haft den i 3 år
Kör bara väg till o från skogen

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).