Motorsåg och handhållet

Köpa ny mindre motorsåg

65 inlägg 19837 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Köpa ny mindre motorsåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670728 12 toms er passelig

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Köpa ny mindre motorsåg

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670741 Tolv tum är perfekt på den sågen. Ska du ha längre svärd så ta större såg.

Användarvisningsbild

Re: Köpa ny mindre motorsåg

JensSkoog  
#670753
barbarossa skrev:Nu blir det av med en 201 men ska man ta 30 eller 35cm svärd?är inne på 35.sågan ska sättas in i grangallring 🌲

Jag har körd båda på min MS 200, men har stannat vid 30cm/12 tummar. Om du tittar bakåt i tråden har "busholle" några kloka tankar om svärdlängd och arbetsteknik. Med en så lätt såg som MS201 kan man snabbt förstöra sin teknik och inte låta sågen vila så mycket som möjligt på stammen i kvistningen.
I gallring håller 12 tum bra!

Avatar Fallback

Re: Köpa ny mindre motorsåg

ulfgustav  
#670760 Jag köpte för ett par år sedan en liten ECHO såg minns inte modellen, den har 5 års garanti. Är enormt nöjd med den och har inte behövt nyttja garantin. Hittills har jag förbrukat mer än 50 l miljöbränsle i den, (ett litet mått på att jag använt den)

Avatar Fallback

Re: Köpa ny mindre motorsåg

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#670785 Kör klen gallring nu med Stihl 201 och 241. Kör slut på soppan i båda innan jag tankar och fikar. 12 tums svärd och 3/8 mini på båda två .Funkar alldeles utmärkt bra.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).