Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 265032 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#658360 Jag cyklar med Scilla. Körde en liten runda på 8 km i kväll. Cykla är bra, snällt mot knäna.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Hundar

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#659107 Det gäller att passa blåbärshinken, men här plockar hon själv.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#659109
lfq skrev:Det gäller att passa blåbärshinken, men här plockar hon själv.
1596195590_img_0087.jpg

Hög igenkänning på det, promenaderna tar lite längre tid såhär års.

Avatar Fallback

Re: Hundar

Amatörhuggare 62  
#661871 😀 Så här ser man ut.
Om man ätit upp.
Husses keps.
Min kusins hund,skäms just nu

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#661873 =)) =))

Scilla låter hälsa att man kan vara glad ändå.


Användarvisningsbild

Re: Hundar

svempus  
#670433 Nu är båda dessa änglahundar tillsammans och det känns så himla tomt utan den lilla jycken som nästan alltid hälsade en välkommen (skällde av glädje) hem när man klev innanför dörren jag och han hade ett speciellt band som jag inte har haft med nån annan hund än så långe. Han vart riktigt dålig i lördags och repade sig aldrig så han fick somna in under måndagen nästan fyra månader sen sist. Har vi otur går nästa bort om fyra månader med då den också har ålder emot sig.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#670442
svempus skrev:Nu är båda dessa änglahundar tillsammans och det känns så himla tomt utan den lilla jycken som nästan alltid hälsade en välkommen (skällde av glädje) hem när man klev innanför dörren jag och han hade ett speciellt band som jag inte har haft med nån annan hund än så långe. Han vart riktigt dålig i lördags och repade sig aldrig så han fick somna in under måndagen nästan fyra månader sen sist. Har vi otur går nästa bort om fyra månader med då den också har ålder emot sig.

Ja, jag går fortfarande och sörjer över lilla Theo som inte länger springer mig tillmötes när jag kommer hem. Jädrans tomt i huset nu, och ingen som sitter och tittar med bedjande ögon varje gång jag öppnar kylskåpet :((

Avatar Fallback

Re: Hundar

Amatörhuggare 62  
#670443 Ledsamt !
Ja det är ju som,en familjemedlem.
Så helt klart känns det.

Glömmer aldrig,när min Drever.
Låg på rygg,i kojan.
Med tassarna i vädret.😢

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#670462 Sorgligt Svempus, beklagar verkligen! Alltid lika ledsamt när det måste ske 😥

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#670473 Beklagar Svempus.
😔

Användarvisningsbild

Re: Hundar

svempus  
#673786 Nu har det blivit en ny hund hemmavid. En styck blandras mellanpinscher och border collie blandning vi tror att det är ska beställa dna prov och kolla upp det. Är 1,5år gammal som vi hämtade i måndags i Katrineholm som omplaceringshund detta är den tredje som är en sådan. Han var totalt sönderstressad i Katrineholm när vi hämtade honom har ändrat sig mycket på bara tre dagar här hemma här är ju rena landet här mot där. chabo är namnet han lyssnar till nu men ska bytas till ett lättare namn.
Ska även få chans att lägga på sig nåt kg eller två med ett bättre hundfoder då han är för smal nu då kan han nog se än bättre ut än i dag. Han har börjat gilla mig med så det kan nog bli hund av denna med framöver förhoppningsvis.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#673796 Bra med ny hund Svempus! Hoppas och tror att det skall bli bra med den hunden, ni har ju erfaren erfarenhet så det går nog bra. De flesta stressade och oroliga hundar blir bra om de får omvårdnad, trygghet och kärlek. 👍 👍

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#674244 Bilder från en toppendag i skogen, jag hade tjatat mig till att få gå med i drevet med min brors familj så jag, sonen och hunden packade in oss i V70:n idag. En härlig dag som gav mersmak!
Extra glad dessa dagar med mitt burinköp i somras. Maten i ena buren tryggt förvarat från hon som äter i princip allt.
Inga älgar i sikte men en och annan ståtlig tjäder drev hon fram, Saffran.
Vi, sonen jag och hunden, kom hem klockan 16. Sedan dess har det varit alldeles tyst i huset....frisk luft är bra för kropp och knopp!!

Användarvisningsbild

Re: Hundar

fendt311  
#674253 Härliga bilder på en härlig dag. Håller med om att frisk luft och skog är hälsosamt. Saknar våran labrador keeper när jag ser dessa bilder.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#674262 Det är gott o ligga framför spisen o mysa.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar