ATV och UTV i skogen

Bronco Multivagn tips

6 inlägg 2277 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bronco Multivagn tips

Emil Johansson  
#669519 Hej. Tänkte dela med mig av två tips som jag kom på när jag monterade min Bronco kombivagn från atv huset.

Tips 1: En 3 tons pallbock från biltema fungerar som en förenklad variant av Lejas "Lastlisa"


Tips 2: två stycken helt färdiga röda kablar som bara är 35cm långa. då slipper man alla långa kablar som hänger från vinschen.


sen ett litet extra tips:
använd bottendelen på pallbocken som stöd till vagnen när du inte använder den. sätt bulten rätt över hålet så kommer inte vagnen någonstans.



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Bronco Multivagn tips

Ent  
#670048 Bra med tips👍Kan du förklara lite närmare angående pallbock som lastlisa? Stoppar du ner pallbockens övre del i hålet för stolpen, eller har du pallbocken stående på marken i högsta läget?

Användarvisningsbild

Re: Bronco Multivagn tips

Emil Johansson  
#670094 Använder den övre delen. Passar rätt i hålet. Sen använder jag sprinten som justering i höjdled. Försökte lägga upp bilder men fick inte rätt på det 😊
Ska försöka igen

   TS
Avatar Fallback

Re: Bronco Multivagn tips

Ent  
#670104
Emil Johansson skrev:Använder den övre delen. Passar rätt i hålet. Sen använder jag sprinten som justering i höjdled. Försökte lägga upp bilder men fick inte rätt på det 😊
Ska försöka igen


Jomen det där var ju fiffigt 👍! Har också BT 3-tons pallbockar, men en annan vagn så jag får ta och kolla om det passar på min också. Annars är det väl inte raketforskning att svetsa ihop en lastlisa, men när det inte blivit av sen 2013 då jag köpte vagnen så lär det ju ta många år än innan det händer. Det där skulle kanske lösa det hela på ett enkelt sätt, och med befintlig utrustning.

Användarvisningsbild

Re: Bronco Multivagn tips

Emil Johansson  
#670106 Haha ja.
För en annan som inte är så duktig med svetsen så är detta ett enkelt sätt. Fördelen med lastlisan är väl att man kan vrida ut armen

   TS
Avatar Fallback

Re: Bronco Multivagn tips

Ent  
#670288 Attans, pallbock-röret är för grovt, funkar inte på min vagn. Men rör i lite olika dimensioner finns det liggandes så något ska det väl gå att få ihop.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).