Öppna kategorin

Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

16 inlägg 5641 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670044 En polis patrull stannade och svängde in till mig när jag höll på och tankade sågarna..
De frågade efter legitimation och mitt ärende på platsen..

De hade fått en polisanmälan om att jag ställt upp en vagn illegalt på privat mark..

Men där gick de bet....

Kojan står på hjul och är mobil.
Platsen är en vändplan och ingår i vägförening, jag har dessutom ett brev från markägaren uppsatt på fönstret i kojan där det står från skogsägaren vad jag gör där, och att jag har hans fulla tillstånd att stå där..

Det står till och med ett firma namn på kojan.

Detta är vad det kommit till i Sverige idag..
Skogsarbetare hotas med polis när man gör sitt jobb.. Och att de tror sig ha lagligt stöd att skriva ut böter, de trodde att de skulle få titta i min bil, koja mm..
Men nä.. Inte utan husrannsakan.
Det får de inte på de grunderna..

Har polisen fått så lite att göra att man måste terrorisera arbetande folk?
Åk in till städerna och gör ert jobb, låt vanligt folk vara..
Jag blir så förbannad på denna poliskår ibland så det är för jävligt..

De ville inte säga vem som anmält, men det ska fram och vederbörande ska få en påhälsning...
Vederbörande ska få förklara sig öga mot öga..
För jag godtar inte detta...
En svensk medborgare ska inte behöva känna sig så här... En svensk medborgare ska vara skyddad enligt lag från paragrafryttare och fjantiga poliser.

Hoppas ni slipper detta.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

svampbob  
#670046 Visste du om att det var bråk på ingång eftersom du hade satt brevet i fönstret?

Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670049 Nej jag har alltid ett brev eller annat som talar om varför kojan står där.
Ungefär som de där lapparna vikesköparna sätter upp när de bandar..
Vilka åtgärder som skall göras och av vem.
Kontaktperson mm.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Joakim S  
#670050
vinterrojarn skrev:En polis patrull stannade och svängde in till mig när jag höll på och tankade sågarna..
De frågade efter legitimation och mitt ärende på platsen..

De hade fått en polisanmälan om att jag ställt upp en vagn illegalt på privat mark..

Men där gick de bet....

Kojan står på hjul och är mobil.
Platsen är en vändplan och ingår i vägförening, jag har dessutom ett brev från markägaren uppsatt på fönstret i kojan där det står från skogsägaren vad jag gör där, och att jag har hans fulla tillstånd att stå där..

Det står till och med ett firma namn på kojan.

Detta är vad det kommit till i Sverige idag..
Skogsarbetare hotas med polis när man gör sitt jobb.. Och att de tror sig ha lagligt stöd att skriva ut böter, de trodde att de skulle få titta i min bil, koja mm..
Men nä.. Inte utan husrannsakan.
Det får de inte på de grunderna..

Har polisen fått så lite att göra att man måste terrorisera arbetande folk?
Åk in till städerna och gör ert jobb, låt vanligt folk vara..
Jag blir så förbannad på denna poliskår ibland så det är för jävligt..

De ville inte säga vem som anmält, men det ska fram och vederbörande ska få en påhälsning...
Vederbörande ska få förklara sig öga mot öga..
För jag godtar inte detta...
En svensk medborgare ska inte behöva känna sig så här... En svensk medborgare ska vara skyddad enligt lag från paragrafryttare och fjantiga poliser.

Hoppas ni slipper detta.

Mycket lättare för polisen att härja med dig än att ta tag i Sveriges riktiga problem. Anarkotyranni.

Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670051 Enda anledningen som jag kan komma på är för att det är en gammal husvagn och att den står ca 40 meter ifrån riksvägen..
Men den är ju märkt med firma dekal...

Grundlagsskyddet behöver stärkas rejält för våra medborgare..
Jag gav dem ingenting..
De ville ha personnummer, det kan du glömma sa jag. Namn då frågade hon. Näpp sa jag.
Jag har ingen skyldighet att ge dig något av dessa, jag äger företaget som sköter ett uppdrag åt en skogsägare..
Den får ni namnet på och telefonnummer.
Inget mer..
Den mannen gick i taket när konstapeln ringde..
Han hotade direkt med jurist om de inte lämnade hans uppdragstagare och hans mark ifred....
Han ville ha deras befäls namn och nummer, deras tjänste nummer..
Pratade nyss med markägaren, han har ringt och skällt ut befälet från fotknölarna och upp..

Jag har fått reda på vem det är som anmält och gjort en anmälan tillbaka.. Ska åka förbi där när jag åker hem...
Jag har många frågor som jag ska ha svar på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670052
Joakim S skrev:
vinterrojarn skrev:En polis patrull stannade och svängde in till mig när jag höll på och tankade sågarna..
De frågade efter legitimation och mitt ärende på platsen..

De hade fått en polisanmälan om att jag ställt upp en vagn illegalt på privat mark..

Men där gick de bet....

Kojan står på hjul och är mobil.
Platsen är en vändplan och ingår i vägförening, jag har dessutom ett brev från markägaren uppsatt på fönstret i kojan där det står från skogsägaren vad jag gör där, och att jag har hans fulla tillstånd att stå där..

Det står till och med ett firma namn på kojan.

Detta är vad det kommit till i Sverige idag..
Skogsarbetare hotas med polis när man gör sitt jobb.. Och att de tror sig ha lagligt stöd att skriva ut böter, de trodde att de skulle få titta i min bil, koja mm..
Men nä.. Inte utan husrannsakan.
Det får de inte på de grunderna..

Har polisen fått så lite att göra att man måste terrorisera arbetande folk?
Åk in till städerna och gör ert jobb, låt vanligt folk vara..
Jag blir så förbannad på denna poliskår ibland så det är för jävligt..

De ville inte säga vem som anmält, men det ska fram och vederbörande ska få en påhälsning...
Vederbörande ska få förklara sig öga mot öga..
För jag godtar inte detta...
En svensk medborgare ska inte behöva känna sig så här... En svensk medborgare ska vara skyddad enligt lag från paragrafryttare och fjantiga poliser.

Hoppas ni slipper detta.

Mycket lättare för polisen att härja med dig än att ta tag i Sveriges riktiga problem. Anarkotyranni.


Japp och en svensk medborgare har inkomst..
Skattepengar...
Böter är fint till statskassan...
Men det som härjar på gatorna i städerna det Kan man undra om inte farbror blå är lite rädda för själva..

Men en vanlig skogsarbetare går det bra att fjanta sig emot...
Nä... Det skulle vara direkt illegalt för svensk polis att ens ta emot dessa dumma anmälningar.

Jag sa till dem att de kunde hälsa anmälaren att ville man ha bort kojan så kunde man ha ringt eller hjälpt till och röjt..

   TS
Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

nilsszzon  
#670053 Skönt du överlevde vinterröjarn, såna allvarliga händelser slutar ofta i upplopp och ibland skottlossningar "ironi"

polispatrullen hade fått en anmälan och de följde upp ärendet? klart man kan tycka det är onödigt när man vet att man är grön men de gjorde ju sitt jobb??
tror inte att de hade dålig attityd heller när de kom till dig men kanske fick det när du vägrade uppge namn osv

tycker du ska ändra ditt nick till ngt coolt som passar in med de andra i landet som inte svarar på polisens frågor eller blir kränkta för exakt allt.
och nu har du sett till så en polispatrull i svensk polis fått en anmälan som de ska lägga tid på precis som din från början.

Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670054 Och vad fick man nu på sig..?

Älglus...fan vilken dag....

Skulle aldrig ha klivit upp....

😤 🤬 😤 🤬 👎 👎

   TS
Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670056
nilsszzon skrev:Skönt du överlevde vinterröjarn, såna allvarliga händelser slutar ofta i upplopp och ibland skottlossningar "ironi"

polispatrullen hade fått en anmälan och de följde upp ärendet? klart man kan tycka det är onödigt när man vet att man är grön men de gjorde ju sitt jobb??
tror inte att de hade dålig attityd heller när de kom till dig men kanske fick det när du vägrade uppge namn osv

tycker du ska ändra ditt nick till ngt coolt som passar in med de andra i landet som inte svarar på polisens frågor eller blir kränkta för exakt allt.
och nu har du sett till så en polispatrull i svensk polis fått en anmälan som de ska lägga tid på precis som din från början.


Kan jag hålla med om.. Men varför sa då deras befäl att det överhuvudtaget inte var deras bord?
Om markägaren nu ville haft mig härifrån varför ringde den inte till kronofogden som befälet sa?
Det är deras bord...
Dessutom man ser väl om det är en Arbetsplats eller något läger?

Eller klarar inte svenska poliskontaplar av det längre?

   TS
Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

FredrikB  
#670059 Är denna tråd ett stort drev efter poliskåren som uppenbarligen sköter sitt jobb?

Vill du stationera alla poliser i stan så att vi på landet som aldrig har någon kriminalitet blir utan polisbevakning?

Hur rättvis är du när du ämnar att uppsöka den som gjort anmälan för att samtala med denna?

Tror du inte lite medgörlighet inför polisen hade löst problemet på 2 minuter. Såsom att visa leg och berätta varför du står på platsen samt att du ska uträtta ett hederligt arbete som du säger. Varför bli så arg när du inte har något att dölja? Det är väl bara att vara lite medgörlig på bagateller så är problemet ur världen...

Tänk dig nästa gång någon husvagn står på din mark och du nu kanske kommit i ett läge där du nu känner dig lite obekväm i att den står där. Hade det inte varit trevligt med att kunna nå en poliskår som ska utföra sina uppgifter i HELA LANDET.?

Slutligen undrar jag vad det denna tråd tillför detta forum förutom en jävla massa hetsande mot staten, våldet i städerna, systemfelen, politiker. M.m....

Vinteröjarn. Du har många bra och trevliga inlägg om maskiner och skog. Du har massor med kunskap i dessa ämnen att lära andra i detta. Jag med sanmolikt många andra är här på skogsforum.se för att just läsa oss till detta och inte för att levs i vardagen hetsande som redan fullständigt frodas överallt ändå. Tappa inte bort dig för att du hetsar upp dig.

Mvh 🙃 😮 😉

Användarvisningsbild

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Vardon  
#670060
vinterrojarn skrev:Jag har fått reda på vem det är som anmält och gjort en anmälan tillbaka.. Ska åka förbi där när jag åker hem...
Jag har många frågor som jag ska ha svar på.


Tog det emot anmälan? Vad tog de upp anmälan under?

Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670064 Förtal.
Falskt angiveri.
Trakasseri.. Inte första gången...

   TS
Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

nilsszzon  
#670066
vinterrojarn skrev:
Kan jag hålla med om.. Men varför sa då deras befäl att det överhuvudtaget inte var deras bord?
Om markägaren nu ville haft mig härifrån varför ringde den inte till kronofogden som befälet sa?
Det är deras bord...
Dessutom man ser väl om det är en Arbetsplats eller något läger?

Eller klarar inte svenska poliskontaplar av det längre?



polispatrullen gjorde väl en egen bedömning ute i fält, och de såg säkert att du var en hederlig arbetande person som skötte dig MEN du uppträdde onödigt mot dem så de beslöt sig kanske för att vara lite extra dryga mot dig.
tror inte de har ett dugg intresse av att kolla i din huggarvagn eller din bil.


jag kör själv skåpbil utan logga , jobbar nästan ständig natt och blir således stoppad en del men de vill inte kolla i min bil för den sakens skull.... de enda som vill kolla i min bil är personalen inne på byggmax de vill se så man inte stoppat in grejor man inte betalat för =)

din anmälan läggs ner direkt inget snack om den saken.

Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670068 Har funderat lite till skapade nog en del själv där..
För vad stod ute för polisen att se..?

$matches[2]

Dock i detta skick...

1601452048_img_20200930_073514.jpg


Jag fick förklara Även detta...

Sa som det var.
Kör på E85 visade kvittot.
Och oljan och att den är röd..
Sedan sa jag att det är förnybart och miljövänligt..

   TS
Avatar Fallback

Re: Polisanmäld för att jag hade rastkoja.

Avslutat-02  
#670069
nilsszzon skrev:
vinterrojarn skrev:
Kan jag hålla med om.. Men varför sa då deras befäl att det överhuvudtaget inte var deras bord?
Om markägaren nu ville haft mig härifrån varför ringde den inte till kronofogden som befälet sa?
Det är deras bord...
Dessutom man ser väl om det är en Arbetsplats eller något läger?

Eller klarar inte svenska poliskontaplar av det längre?



polispatrullen gjorde väl en egen bedömning ute i fält, och de såg säkert att du var en hederlig arbetande person som skötte dig MEN du uppträdde onödigt mot dem så de beslöt sig kanske för att vara lite extra dryga mot dig.
tror inte de har ett dugg intresse av att kolla i din huggarvagn eller din bil.


jag kör själv skåpbil utan logga , jobbar nästan ständig natt och blir således stoppad en del men de vill inte kolla i min bil för den sakens skull.... de enda som vill kolla i min bil är personalen inne på byggmax de vill se så man inte stoppat in grejor man inte betalat för =)

din anmälan läggs ner direkt inget snack om den saken.


Det är jag redan informerad om. Och hade inte räknat med annat...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).