Skogsvagn (Huggarvagnar)

Patu 480 allgripen krånglande rotator

5 inlägg 2415 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Patu 480 allgripen krånglande rotator

Håkan_jo  
#668087 Rotatorn slutade fungera på min Patu 480 kran. Vet inte om felet sitter i rotatorn eller i spakpaketet. Det är tvåspak. När jag tar åt ena hållet händer inget men det går tungt om jag tar åt andra hållet lyfter kranen lite (den andra funktionen i spaken).

Rotatorn kan vridas runt för hand, så det känns som att det är något fel på den.



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Patu 480 allgripen krånglande rotator

Fredi  
#668481 Om spaken går tungt åt ena hållet plötsligt så är väl troligen felet i ventilpaketet

Avatar Fallback

Re: Patu 480 allgripen krånglande rotator

Sture Andersson  
#668596
Håkan_jo skrev:Rotatorn slutade fungera på min Patu 480 kran. Vet inte om felet sitter i rotatorn eller i spakpaketet. Det är tvåspak. När jag tar åt ena hållet händer inget men det går tungt om jag tar åt andra hållet lyfter kranen lite (den andra funktionen i spaken).

Rotatorn kan vridas runt för hand, så det känns som att det är något fel på den.

Renovera min rotator på min Patukran ,var enkelt och kosta inte mycket i delar tror det var 600,om det bara är tätningarna ,

Avatar Fallback

Re: Patu 480 allgripen krånglande rotator

snurra  
#668611 Troligtvis fjädrarnana som trycker ut vingarna som gett sig, troligtvis en Finnrotor, sök på nätet för en sprängskiss, byt alla fjädrar och packningar

Avatar Fallback

Re: Patu 480 allgripen krånglande rotator

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#668628 Börja med att skifta slangarna och kolla om det gör skillnad.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).