Skojigt/Galet

Var är jag?

889 inlägg 201646 visningar 35 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Var är jag?

isteskog  
#667511
jsn skrev:Platsen är väl inte mest känd för denna men ändå, vart var jag i fredags?

Gissar vilt, men kan det vara Ludvika? Nils Parling som skrev boken Motorsågen var ju född där i närheten och han var ju skogsarbetare innan han blev författare....

Elmia
Avatar Fallback

Re: Var är jag?

tallen100  
#667514
isteskog skrev:
jsn skrev:Platsen är väl inte mest känd för denna men ändå, vart var jag i fredags?

Gissar vilt, men kan det vara Ludvika? Nils Parling som skrev boken Motorsågen var ju född där i närheten och han var ju skogsarbetare innan han blev författare....

Grängesberg kanske 🤔

Avatar Fallback

Re: Var är jag?

alias  
#667517
jsn skrev:Platsen är väl inte mest känd för denna men ändå, vart var jag i fredags?


Funderar på om det kan vara någon känd skidåkare som avses och att du var i Mora eller Lima?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Var är jag?

jsn  
#667526
alias skrev:Funderar på om det kan vara någon känd skidåkare som avses och att du var i Mora eller Lima?

MVH
Alias


Rätt, Sixten Jernbergs museum i Lima, egentligen passerade vi bara restaurangen på en färd längre norrut men de hade en trevlig buffé och kan rekommenderas!

(får sortera lite foton så kommer det nog ett nytt inlägg i denna tråden framöver)

Avatar Fallback

Re: Var är jag?

Avslutat-01  
#667527
jsn skrev:
alias skrev:Funderar på om det kan vara någon känd skidåkare som avses och att du var i Mora eller Lima?

MVH
Alias


Rätt, Sixten Jernbergs museum i Lima, egentligen passerade vi bara restaurangen på en färd längre norrut men de hade en trevlig buffé och kan rekommenderas!

(får sortera lite foton så kommer det nog ett nytt inlägg i denna tråden framöver)


lite onödigt vetande...
Sixten Jernberg hade den första serietillverkade Huddigen.
serienummer 1 och körde för elverket i Malung/Sälen.

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

JensSkoog  
#667636 @lfq, @th och @Uvskogen.
Ni gissar bra, men det är "Snøhetta" som syns i bakgrunden, och mellan oss och den finns 165 km2 som staten nu har gjort om från militärt övningsfält genom en insprutning på 600 miljoner norska kronor. Städat bort miltärvägar, järn, granater och annat, och körd på massor för att genskapa vegetation i stora områden.
https://www.forsvarsbygg.no/no/miljo/ri ... -hjerkinn/
Vi var på vypunktet på Hjerkinn, där arkitekterna har satt upp något järnskrammel som dom kallar "fantastiskt" där man kan titta utöver!
1600721753_p9180049.jpg

Ena väggen av svetsat järn syns här - vackert 🤣

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Erre  
#667643 😂 😂

Bra fotograf som sagt. 😉

Avatar Fallback

Re: Var är jag?

jsn  
#667644 Detta är några av vyerna från helgens övningar på drygt 4 mil, vad heter området? Bonuspoäng på varje bild ni lyckas pricka in namnen på.

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#681863 Var ute på en liten roadtrip idag, var stannade jag och åt mina medhavda smörgåsar?
(blev inte direkt en jättebra bild, men det skall kanske inte va så lätt heller 😀 )

1606167738_img_8923.jpg

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#715957
Zixten skrev:Var ute på en liten roadtrip idag, var stannade jag och åt mina medhavda smörgåsar?
(blev inte direkt en jättebra bild, men det skall kanske inte va så lätt heller 😀 )

1606167738_img_8923.jpg


Lite magert med info här. Vit kyrka gul byggnad framför (församlingshem?) Finns det gott om. Klockstapel minskar utbudet. Dock ingen jag känner igen.

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#715959 Vad tror ni om denna?
1623509078_20210612_142521.jpg

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

JensSkoog  
#715970
Vedmaskin skrev:Vad tror ni om denna?
1623509078_20210612_142521.jpg

Kan det vara vid havet nånstans? :wink: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#715987
JensSkoog skrev:
Vedmaskin skrev:Vad tror ni om denna?
1623509078_20210612_142521.jpg

Kan det vara vid havet nånstans? :wink: :wink:


Nu slog du huvudet på spiken. 😉

En ledtråd är att det har nära anknytning till någon annans huvud. 😀

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Torbjörn Johnsen  
#715988
Vedmaskin skrev:Vad tror ni om denna?
1623509078_20210612_142521.jpg


Ser nästa ut som Huskvarna?

Användarvisningsbild

Re: Var är jag?

Stampep  
#715989
Vedmaskin skrev:Vad tror ni om denna?
1623509078_20210612_142521.jpg


Karls krona kanske 🤔

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).