Socialt (mer om oss)

Dagens bild

20809 inlĂ€gg 2805856 visningar 290 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#666710 Är det Anersiamyra som dyker upp?? 😉

Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#666711
isteskog skrev:Är det Anersiamyra som dyker upp?? 😉


Eftersom det Ă€r tal om potthĂ„l sĂ„ trodde jag att det var ett jobb för Marcolios karaktĂ€r Dr Mugg. 😉

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

alias  
#666720
Seb macahan skrev:
DSC_0369.JPG
DSC_0374.JPG
DSC_0375.JPG
DSC_0377.JPG
Kompletterar Tlandström med lite björksanering i granbestÄnd dÄ


@Seb macahan:
Kollade pÄ dina bilder pÄ skotning av björkhuggning i granbestÄnd frÄn19 mars 2017. Uttag 80-110 m3/ha.

Hur har granbestÄndet utvecklats sedan dess?

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Robertberg  
#666738
alias skrev:Eftersom det Ă€r tal om potthĂ„l sĂ„ trodde jag att det var ett jobb för Marcolios karaktĂ€r Dr Mugg. 😉

MVH
Alias


Ni vet vÀl varför det kallas för potthÄl?



Eftersom vĂ€ghĂ„llaren skiter i dem đŸ€·â€â™‚ïž

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

80-90  
#666764
morco skrev:Fan, tyckte det lÄg en kapsyl pÄ stubbskÀret, fÄr omvÀrdera min bonitet....

đŸ€Ł đŸ€Ł

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#666835 Är i Linköping och....
Duktig skulptör.
RejÀlt trÀd har det varit.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Williamm  
#666854
hlb skrev:
1600110126_20200914_164848.jpg
JensSkoog skrev:DÄ vÀntar vi bara patt "hlb" ska skicka
sin MS200 till dig - det blir spĂ€nnande 😎



Jens. Ser du vad jag ser? Den gÄr runt och har kompression, Skickade nÄgra bilder till vÄr duracellkanin. men jag undrer om han inte behövde lite laddning nÀr han hade sett dem.


Jag var inte med nÀr sÄgen processades men det verkar vara allmÀnt kÀnt. Finns det nÄgon lÀnk till nÀr det hÀnde?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

anersimyra  
#666856
1600274047_54b26c97-0526-4fa3-abcc-2a1e2c5a8a9d.jpeg
1600274047_54b26c97-0526-4fa3-abcc-2a1e2c5a8a9d.jpeg (39.18 KiB) Visad 233 gÄnger
isteskog skrev:Är det Anersiamyra som dyker upp?? 😉

Man kan aldrig veta..😃

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Vedmaskin  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#666858
anersimyra skrev:
1600274047_54b26c97-0526-4fa3-abcc-2a1e2c5a8a9d.jpeg
isteskog skrev:Är det Anersiamyra som dyker upp?? 😉

Man kan aldrig veta..😃


Lite gasig i magen. đŸ€Ł

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

hlb  
#666863 Williamm och kanske nÄgra till: Vet inte om det finns lÀnk dÄ sanningen mest berÀttats pÄ sena SFO -campingar, men, med risk för upprepning, drar jag vad jag minns en gÄng till.
Det var en tidig morgon i mars för nu ca 40 Ă„r sedan, nĂ€r man var ung och stark. Vi körde ut och spridde fastgödsel med en JF AV 6000 spridare. Jag hade nyss, lite mot min fars vilja köpt en liten StihlsĂ„g AV20 super, som var föregĂ„ngare till MS 200. Far gillade större sĂ„gar som lĂ€t mera. ÄndĂ„ hade han tagit med stihlen för att fĂ€lla en liten björk som stod i vĂ€gen för spridaren pĂ„ kvĂ€llen. Sedan stĂ€llde han sĂ„gen lĂ€ngst fram bakom framvĂ€ggen pĂ„ spridaren. Morgonen efter for jag ut och lastade med en gammal bandgrĂ€vare, tre skopor per lass, utan att se sĂ„gen. 🙃 NĂ€stan klar med spridningen hörde jag ett smatter och sĂ„g stihlen i luften ovanför utmatarvingen. I Husqvqrnq- Stihl - debatten med Jens och andra, en kvĂ€ll vid en sjö, menade jag att stihl inte höll för pĂ„frestningar, och berĂ€ttade om Ă€ventyret med gödselspridaren. Det blev visst en skröna om att gödselspridaren inte fanns kvar, eftersom den inte klarade nĂ€r jag försökte köra igenom en Husqvarna.
Nu tycker en del att vi borde reparera Stihlen för att dess rykte skall ÄterupprÀttas och hÀromdan hittade jag sÄgkroppen lÀngst ner i en 40-Ärig skrothög. Vi fÄr vÀl se vad som hÀnder. Bilderna blev upp och ner.
Resterna av en liten Stihl-sÄg-
Kan den knattra igen? Nej den skramlar mer. Det Àr Husqvarna som knattrar.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Williamm  
#666864 Tack!

Fall Erre stÄr över kan jag försöka.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

hlb  
#666870 Skall jag komma ihÄg. Alla yttre attribut som handtag, kedjebroms etc efterlyses som begagnade eller reservdelar.Undrar förresten om inte Totte tycker vi Àr i fel trÄd?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

Williamm  
#666874 Tack! Det borde kanske startas en "Fixa passerad 020"?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#666878
anersimyra skrev:
1600274047_54b26c97-0526-4fa3-abcc-2a1e2c5a8a9d.jpeg
isteskog skrev:Är det Anersiamyra som dyker upp?? 😉

Man kan aldrig veta..😃

Det var alltsĂ„ inte du, det var ju ett djupt potthĂ„l, men ingen tjĂ€rn đŸ€Ł

AnvÀndarvisningsbild

Re: Dagens bild

hlb  
#666879 SkuldfrÄgan för sÄghaveriet blev aldrig riktigt utredd mellan mig och min far, men i morgon, nÀr det blir klar himmel, kommer jag att titta uppÄt och sÀga: Duu, vi fixar nog till Stihlen skall du se.

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).