Traktorn i skogen

Frontlyft, saknas det något ?

9 inlägg 3707 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Frontlyft, saknas det något ?

axwell  
#664350 Fick med frontlyften vid köpet av beg Kubota L4200, inget jag behöver mer än "bra ha" saker om jag skrotar den.

Men är den komplett för annan Kubota + ev andra japs, då frånsett att det krävs två "20 mm hål"(sitter kvar på min Kubota) mitt under traktorn. ?

Säkert stabilare än frontlastare vid snöröjning men stjäl för mycket markfrigång för körning i skog.

$matches[2]


1599061078_dscn2344.jpg




   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Frontlyft, saknas det något ?

axwell  
#664477 Intresset för det udda redskapsfästet verkar vara lamt.
Ingen som ens har en aning om vad det är för typ/fabrikat ?

Hoppet står till "röjarn" när/om han återvänder.

1599131964_dscn2357.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontlyft, saknas det något ?

alias  
#664525 Det är inte Kubotas eget redskapsäste till frontlastarredskap?

Gick in på Eson Trading och kollade på produktbladet för Kubota RT150 kompaktlastare och bilden på redskapsfästet där ser ut som en modernare version av ditt fäste.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Frontlyft, saknas det något ?

axwell  
#664538
alias skrev:Det är inte Kubotas eget redskapsäste till frontlastarredskap?


Det verkar vara det är det mest sannolika spåret.

Frågade ett företag som har ett udda fäste på sina snöredskap.

Även det svaret lutade mot att det ev. kan vara Kubotas eget fäste.
Juste firma som skickade en ritning på det enda Kubotafäste som fanns i arkivet.


Jag har kollat över de ritningar som vi har och de flesta fästen har Ø40mm krokar som övre anslutning.

Jag tror nog att det kanske är Kubotas egna fäste.

Vi har endast denna ritningen nedan, finns det fler Kubota fästen så har vi tyvärr inga ritningar på dem.




Tyvärr lyckades jag inte få med ritningen hit men alla mått, utom totala bredden, stämmer.

   TS
Avatar Fallback

Re: Frontlyft, saknas det något ?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664573 Jag har följt en kanal på youtube där man bla använder en liten Kubota. En smart sak är förlängningen av skopan så att man kan lyfta högre. Se ungefär 5:20 in i filmen.

Användarvisningsbild

Re: Frontlyft, saknas det något ?

johan eriksson  
#666435 Något liknande liten frontlyft hade varit fräckt att haft på min Buster 320.

Avatar Fallback

Re: Frontlyft, saknas det något ?

axwell  
#666469
johan eriksson skrev:Något liknande liten frontlyft hade varit fräckt att haft på min Buster 320.


Absolut, det hade varit lämpligt.
Synd att du inte kom på det tidigare, jag har så gott som sålt den "nära dig" (Mjölby) om ditt Ingelstad ligger i Östergötland.
Edit; missade ett "d" och sökte på Ingelsta, du tycks bo längre söderut.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Frontlyft, saknas det något ?

johan eriksson  
#667049 Det hade som sagt varit fräckt, men har nog tillräckligt många vansinnesprojekt på gång ändå 😉
Och mycket riktigt så bor jag strax söder om Växjö 👍

Avatar Fallback

Re: Frontlyft, saknas det något ?

axwell  
#667065 Ja men den kunde ha hjälpt dig med dessa projekt.
Fick demontera lite för få den på std. lastpall, sen fixade köparen frakthandlingar som jag sedan fick som mail.

Hade just öppnat mailet, då ringde Schenker och undrade viken typ av gods det var med tanke på firmanamnet ,"Nöt&Vilt".

Rätt så dyr frakt, 1000 kr för 1 pall på ca. 100 kg

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).