lör 12 sep 2020, 16:06#666303
williamm skrev:Skulle du kunna förklara lite mer hur du trimmade 346:ornA?
Hqan skrev att han använde 357s insugnings hals vilket är insugsgummit alleredan där ljög han det går inte då 357 insugsgummi är större än 346 insugsgummi men däri mot så går det att få dit både förgasare luftfilter men då måste man byta hela den delen som choken sitter i.
En såg som endast den modifieringen är gjord går inte bättre än en standard 346 drar bara mera bensin och låter mera när dämparen är öppnad vilket gör att man tror att den går bättre .
skall man ha en såg att gå bra så bör man beräkna hur stor pipa man man skall ha i sin modifierade ljuddämpare till att börja med för att få rätt motstånd .
sen bör man börja med porttider och sen vad dom ligger någonstans och det räknas i 360 grader både öppnings tider och stängnings tider.
bang for the mony som man säger är en popup kolv vilket inte ger mindre squis band möjligen lite mera brum men inga större effekter
skall man ha effekt ur en motor så är det som gäller lägre squis ,andra portider ändra tändningen annan förgasare + lite hokus pokus.
Att fimpa kolven ger knappt något då det är spolkanalerna som skickar upp blandningen.
Proffs Huggare