ATV och UTV i skogen

Kellfri skogsvagn

24 inlägg 13761 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn

Hema  
#665999 Om du har tålamod, så brukar det dyka upp prisvärda begagnade märkesvagnar då o då.

ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn

Bosda  
#666017 Jag håller ögonen öppna👍

Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn

Bosda  
#666020 Tack för svar Hannabad.
Hur länge har du haft din vagn? Har du drivning och ramstyrning?

Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn

hannabad  
#666071 Jag har haft vagnen snart 1 år. Ja jag har drivning och vinsch på den men ingen ramstyrning. Kör med den i gallringen där det är surt och ja inte vill köra med traktorn . Fungerar mycke bra

   TS
Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn

phjo70  
#689502 Kör med kranman och kan rekommendera det ur ett ekonomiskt perspektiv, såklart fungerar den fläckfritt också. Provade först en kinavagn som rostade utan att jag använde den. Funderade lite och köpte Kranman. Kört fruktansvärt mycket nu under tre år och kan konstatera att det är grym kvalité, och känns som ett väldigt ekonomiskt val.
Ekonomiskt för att jag verkar kunna få tillbaka det mesta av investering, om säg 10år. Med en kinavagn känns det inte som att man får nånting för den om säg 10år, om den nu inte är helt oanvänd vilket skulle vara oekonomiskt. Kan möjligtvis motivera en kinavagn om du ska hämta ved på ett enkelt ställe och begränsat antal gånger, dvs köra svärmor på den. :D
PS. Jämförelsen mellan vagnarna kanske inte är helt rättvis men ekonomiskt ska man välja kvalité om man bara har en del att göra med den

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagn

halvproffs  
#689604 Tyvärr är ju vintern ingen vinter så då blir Avestavagnen ett alternativ när bärigheten är nästan noll.

Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagn

mats_hj  
#758698
hannabad skrev:Jag har en kellfri skogsvagn efter en cf moto 520. Fungerar mycket bra efter att ha kört en säsong med den. Har även grävaggregat, snöblandat och släntklippare från Kellfri. Har inte haft nästan några problem med det. Kolven på grävaren gick sönder men fick ny på garantin utan några som helst problem. Kommer att köpa fler produkter från Kellfri.

Hej!

Funderar på att köpa en Kellfri skogsvagn... Kommer inte användas speciellt mycket, så en dyrare svenska vagn för 100+ tkr är inte motiverat.

Är du fortfarande nöjd med din skogsvagn?

Avatar Fallback

Re: Kellfri skogsvagn

hannabad  
#758930 mats_hj Nej jag är inte speciellt nöjd längre. En hel del glapp mm redan och ändå inte kört mycket. Slangar som går sönder och som kellfri inte kan leverera tydligen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kellfri skogsvagn

mats_hj  
#758937 Tråkigt att höra
Men tack, då vet jag att jg ska undvika den

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).