Gallring

Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

435 inlägg 73412 visningar 40 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665496 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:26, redigerad totalt 1 gång.

Malwa
Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665498 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

halvproffs  
#665506 Bara att hålla med om alla positiva inlägg i tråden! Jag som trodde i min enfald att jag var den ende eller få som stamkvistar och då dyker det upp en som klår mig med hästlängder 👍😊

Avatar Fallback

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Flax12  
#665508 Ett riktigt intressant repotage! Och ett bra exempel på den mångfald som en självverksam skogsägare kan skapa. Egna tankar och egna erfarenheter i egen skog. Bra jobbat Älgfoderodlare! Man vill se mer.....

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

fendt311  
#665519 Ett av dom intressanta repotag som skogsforum levererat. Inte många jag lyfter på ( hatten) huggar hjälmen för. Älgfoderodlare är då en av dom. 👍

Avatar Fallback

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#665520 Man undrar om det ska krävas mycket egentid för en annorlunda skötsel. Men det är väl mest stamkvistningen som inte går att ersätta med maskiner.
Bra reportage och en eloge till huvudpersonen från en stamkvistarkollega.

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Knagge  
#665635 Jag tittade på bilderna i Röjning på egen mark sida 42 .
Det ser bra ut och sekatören är perfekt i röjskog .
Hur gör du med förväxande björk i tallbestånd ?
Stamkvistar du dom eller sågar du av toppen på dom eller röjer du ner dem .

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665699 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:27, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Robbie  
#665714
😎

Här kanske du har något när höjdrädslan tar över. Himla intressant sätt du sköter skogen på och måste va riktigt effektivt mot älg. Vi ska upp med klassen mot Sveg nu snart men vad jag vet är inget stopp planerat hos dig, om än det borde vara!

Avatar Fallback

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

morco  
#665719 Rolig pryl som säkert funkar för spikraka stammar med klen torrkvist, tror ändå man behöver stolpskor eller stege för att hämta ner den när den huggit sig fast.
Den ser inte riktigt ut att vara byggt för att plocka ner genom att fälla trädet den fastnat i🙂

Avatar Fallback

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

morco  
#665720 Måste även stämma in med tidigare skribenter, himla trevligt reportage och ett otroligt arbete du gör älgfoderodlare, hoppas du fortsätter beskriva ditt brukande här på forat!

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665782 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665786 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665787 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:28, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Annorlunda skogsskötsel hos Älgfoderodlare

Älgfoderodlare  
#665789 ...
Senast redigerad av Älgfoderodlare lör 17 dec 2022, 05:28, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).