Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3273 inlägg 467597 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#664741

\m/

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Bax  
#664743 Livekonsert med Paul Simon på SR 👌

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#664762


Tyvärr bara 6 år gammal när det begav sig.
Men det är tur att man kan njuta i efterhand

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#664776 Amira Willighagen appeared as a guest performer at the Classics is Groot concerts held in South Africa on 23 & 24 June 2017.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#664983 Om man är beredd på att dela sitt liv med andra via TV eller internet så kan det bli en födkrok så god som något annat.
Det är nog då en fördel om inte språkbarriärer ger en för liten följarskara.
Nog inget för mig i vilket fall som helst.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#665049 Irish dance, Loktev Ensemble

https://en.kremlinpalace.org/events/eve ... v-s-loktev

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#665059 Gillar dessa skarpt! :

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#665061
isteskog skrev:Gillar dessa skarpt! :


Håller verkligen med, oaerhört skickliga musiker och skön stil. Vi tar väl en till:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#665064 ... och om någon tvivlar på vilket fenomenalt skickligt band det är så lyssna på den här livekonserten:


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#665070 Mer från dessa gossar.... Äkta spelglädje kallar jag det!!!

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#665077 Japp, det var just den jag länkade också, great minds think alike Iste!

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#665093 Då vart det dubbelt så bra, Totte!! 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#665194 Som ytterligare ett exempel en ungdom som finner sin egen väg här i livet, som en utmaning att kämpa för, men gör det med glädje. Laura Dekker, den yngsta person som gjort en jordenruntsegling.
Men hur viktigt är ändå inte den grund som föräldrarna lägger för att ge självförtroende tillsammans med kunskap så det inte ändar upp i dårskap.
Jag har ju själv seglat byggt båtar och reparerat men ej korsat oceaner, jag gjorde ett försök när jag var ca 3 år i en sockerlåda, då skulle jag till Sydafrika. Hade väl hört berättelser därifrån från en av pappas mostrar som jobbade som ridande sjuksköterska och barnmorska hos Zulufolket, men sockerlådan började ta in stora mängder vatten när jag satte mig i den, så mormor som satt i en solstol gick ut i vattnet bredvid bryggan och räddade mig.

Men en seglarkompis från min ungdom gick till sjöss, samt blev även kapten på en av Svenska Kryssarklubbens seglande Träskutor; Gratia.
De ägnar sig mycket åt ungdomsverksamhet, jag var med på en segling som båtsman i början av -80 talet från Stockholm till Luleå med Gratia och ungdomarna var alla tjejer, och vad jag hörde från besättningen var att de var de bättre än pojkarna.

Nu till föredraget av Laura Dekker som ensamseglade jorden runt i en 38 fots segelbåt, hon var 14 år när hon startade, och 16 när hon i Västindien gjort varvet runt. (Därefter fortsatte hon ett halvt varv till för att komma till Nya Zeeland där hon 16 år tidigare kom till världen i föräldrarnas segelbåt)

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Bosse1  
#665458
rokon skrev:Om man är beredd på att dela sitt liv med andra via TV eller internet så kan det bli en födkrok så god som något annat.
Det är nog då en fördel om inte språkbarriärer ger en för liten följarskara.
Nog inget för mig i vilket fall som helst.


Metsa Man !! Där är barriären hög,men lyssnar ändå :grin:

https://www.youtube.com/channel/UCPmKUd ... OaRZbLxTYg

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

JörgenO  
#665557
isteskog skrev:Mer från dessa gossar.... Äkta spelglädje kallar jag det!!!

Jag var o såg dem i Dallas på Gas Monkey bar and grill förra våren. De var jätteroliga och hade en scenshow med glimten i ögat. Det mest oväntade var att det dök upp ett finskt! MC-gäng som utgjorde en entusiastisk kärna framför scenen under hela konserten. Nokia har en stor anläggning i Dallas så det var därifrån stommen i MC-klubben kom :-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).