Älgfoderodlare skrev:På det sätt jag arb. i skogen så är det ganska fys. krävande på många olika sätt. Men det är också mitt arb. på en Ortopedisk avd. Vi har gratis gym. på jobbet, så jag skulle nog inte klara varken eller om jag inte hade tränat mellan varven. För stamkvista 6-8h / dag, tar en del på axlar o rygg. Anv. jag dessutom stegen så följer ju mer av kroppen med. Men det blir ju samma muskelgrupper jag anv. när jag arb. i mitt ord. jobb. Så med lite extra gym. så går allt så mycket lättare. De flesta som jobbar med mig säger ofta; -" Passa ryggen " när jag själv lyfter upp en pat. ur sängen. Att jag klarar det vid 62 års ålder, har jag skogsarb. + gymet att tacka för. Aldrig haft en sjukdag t.f.a. muskel / led värk eller liknande.
👏🏻👏🏻👏🏻. Mycket bra. Det är sådant som gym hjälper för. Krävande hobby och krävande jobb underlättas då man tränar. Marklyft eller motsvarande gör underverk för att lyfta patienter, och även kvistning. Ger en större utrymme att fuska någon gång vid ett lyft också, om man har en bra bas att stå på.