Motorsåg och handhållet

Dålig Aspen 2-T?

21 inlägg 5167 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Dålig Aspen 2-T?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664893 Själv så har jag köpt hydraulolja i lösvikt och kört i Aspendunkar. Skulle jag råka byta in en sån och de inte sköljer ur den skulle det kunna bli väldigt fet oljeblandning.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Dålig Aspen 2-T?

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664896 Krävs det inte förhållandevis stora investeringar om man som litet försäljningsställe ska syssla med inbyte av bensindunkar. Tillåter ens Aspen att man säljer bensinen på det sättet som återförsäljare? :???: Rengöring måste ju till och det är nog inte något som går att göra i Sverige i dagsläget med bensindunkar skala utan avancerade miljötillstånd.

Det enda rimliga att erbjuda är väl som en del har med Aspen på lösvikt från vanlig pump.
Vad är vitsen med utbytesdunkar egentligen förutom att man möjligen sparar två minuter jämfört med att stå och tanka?

Avatar Fallback

Re: Dålig Aspen 2-T?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664900 I det här fallet så har firman två försäljningställen. Där tanken och pumpen står på det större stället. Så hanterar de refilldunkar på det andra stället. Bra tänkt egentligen. Eller inte för personalen verkar tycka att det är jobbigt för de har aldrig mycket i lager.

Användarvisningsbild

Re: Dålig Aspen 2-T?

anersimyra  
#664905 Ett par av de refilldunkar jag har fått kände jag mig tämligen tveksam till att acceptera då de var riktigt skitiga på utsidan. Vid ett tillfälle kunde jag fått pickisflaket indränkt med 25 liter 2T Aspen då avluftningshatten saknade packning, turligt nog så hade jag av ren tur placerat dunken med avluftningen högst så enbart någon liter läckte ut. Vid andra tillfällen har jag fått uppmana personalen att leta reda på en avluftningshatt som inte saknar packning då detta uppenbarligen inte kontrollerats. Numera accepterar jag inte skitiga refilldunkar med öppnad avluftning.. 👎

Användarvisningsbild

Re: Dålig Aspen 2-T?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#664940 Jag har dunkar och köper från pump av en kollega billigare än mitt pris som ÅTF för Aspen.
Hänvisar kunderna dit istället. Det är så lite volym, Jag gör hellre det än kluddar med fat som innan.
Då ökas hans volym något, kunden får bra bränsle till vettigt pris, alla nöjda!
Finns nya dunkar o köpa, ingen mening o kludda med gamla räliga dunkar.

Det är inte svårt att kolla om det är fel på bränslet. Aspen är inte likt nåt annat i lukt o färg.

Att ha rena, frächa dunkar är lika viktigt oavsett bränsle.

Avatar Fallback

Re: Dålig Aspen 2-T?

tallen100  
#664949
anersimyra skrev:Som sagt, det kan som ” skogsola ” säger vara en ” pissedunk.”.. 😀 jag brukar själv fjöla i tomma femlitersdunkar då man av någon anledning alltid blir svårt pissnödig när man kliver in i förrådet.

Pissmyra😂

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).