SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Traktorer och processorer

Allt om Valtra G105, G115, G125 och G135 traktorer

31 inlägg 19188 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Allt om Valtra G105, G115, G125 och G135 traktorer

fendt311  
#664589
Amatörhuggare 62 skrev:Tänk en ny 6300 a
Till vinsch vajerkran å traktorprocessor.
Å tiotons vagnar.
Å en ny 6850
Till större vagn. Och mindre gallringsaggregat i krana.

Det hade varit toppen.
Är för mycket Lull Lull på dom nya.

Håller med dig Amatörhuggare 62. Därför jag aldrig bytte traktor. Var för mycket lull lull i nya Fendt när jag tänkte byta. Blev till att behålla den gammla. Ångrar mig inte i dag. Har en vän som köpte en ny John Deere för ca 8år sedan. Återförsäljaren hade dragit instruktionerna om traktorn på dagen. Han skulle prova köra den på kvällen efter mjölkning, utan redskap. Han han bara starta den så började traktorn tjuta och larma med fel kod nummer. Han fattade ingenting. Stängde av den gick in. Ringde återförsäljare på morgonen. Han ombedes titta i pärmen för traktorn felkod. Där stod att läsa. Du försöker köra dörr öppen. Han blev så förbaskad.
Fasen jag har köpt en jäkla rymdraket. Kan inte köra med dörren öppen längre. Tur jag fick med Bibeln (pärmen) för den tjut ju titt som tätt. Fasen till och med när man kör transport på vägen. Då tjut han om arbetsbelysning på under transport. Jäkla trams dom börjat med.

Lantmännen Maskin
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).