Arbetskläder för skogen

Kängor ?

48 inlägg 25616 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kängor ?

oxen1  
#64023 Hej Nu har jag precis varit och köpt ett par stihlkängor. Frugan var med och betalade. Hehe! Ska testas imorgon, se om dom skaver något .

Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65975 Jaha, då har man inhandlat ett par meindl timberking kängor då!! har inte lyckats få några referenser här eller på annat håll, så nu får man vara testpilot själv!! :smile: ska bli intressant att se vad dom går för! har inte haft dom i skogen än, men dom verkar riktigt lovande!! får återkomma med rapporter!! :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65996 De kängorna såg sköna ut :smile:

Vart köpte du dem?

Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

swe#kipp  
#66005 Ser fram emot att höra vad du tycker om dom och om dom håller :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66092 Jag köpte dom på skogma! (butiken i Falun) jo dom ska sättas på hårdtest nu!! jobbar i jäkligt stenig å bökig terräng! att dom håller är jag inte så orolig för, gummiskyddet runt om verkar robust å kan nog ta en hel del stryk men hur det är med vattentätheten ska bli intressant då det inte är gore-tex i dom så vitt jag vet! får nog sköta smörjningen bättre på dom här än dom gamla!:)

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66094 Fan nu blev man bra sugen på ett par sådana kängor.

Hur mycket kostar de?

Smörjning av kängor är nåt som iallafall jag brukar slarva med. Brukar bli så att man efter veckan är slut slänger in dem i bilen o sen ligger de där över helgen. Men köper man såna fina kängor som du har HUGGARN då blir det smörj varje dag :wink:

Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66358 tror dom kosta 4167:- inkl moms! japp känner igen din beskrivning att dom brukar bli liggandes i bilen över helgen! jag har förvisso kört 7 dagars veckor nästan hela sommaren så dom har inte fått en lugn stund:) tänkte ta en veckas semester nu i sept så man kan gå igenom all utrustning! lappa,laga,slipa putsa mm mm.......... ja ni vet!

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66383 Jag tycker det är dags att sluta handla av Skogma så de upphör med sina,i vissa fall, ockerpriser.

Gick det bra att pruta med dem?

/Nisse

Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66441 Nisse, håller med dig fullständigt!

Men tyvärr är det inte allt för många andra företag som har ett lika brett sortiment....

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

Klas  
#66637 Borde det inte gå att prova dom här i Sverige i någon butik och sedan ta och beställa över internet i från t.ex. Tyskland? Såg någon sida då låg dom på runt 290€. Är ju lite billigare iaf.

Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

johan eriksson  
#79213 Någon som har erfarenhet av Windsors kängor :-?
http://sibro.jetshop.se/ShowProduct.aspx?prodid=42

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

Jacky  
#80265 Hej!
Hur har Meindl Timberkingkängorna fungerat för er som har haft dem ett tag?
Fördelar, nackdelar mm.

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#80341 nån som har nåt tips på kängor som passar bra med "vita blixten" och inte kostar skjortan?

Användarvisningsbild

Re: Kängor ?

Vesslan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94437
Jacky skrev:Hej!
Hur har Meindl Timberkingkängorna fungerat för er som har haft dem ett tag?
Fördelar, nackdelar mm.



Har själv precis köpt ett par!

Timberking.jpg



Återkommer med lite rapport (när hösten kommer o huggandet börjar)!

V

Avatar Fallback

Re: Kängor ?

träskmonstret  
#94793 Jag har också införskaffat ett par timberking och jag har hunnit använda dom i några veckor nu. Bara positiva erfarenheter. Dom andas bra och är riktigt bekväma.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar