Motorsåg och handhållet

Stihl 201 choke problem

5 inlägg 1943 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Stihl 201 choke problem

Söderhultarn  
#663753 Hjälp. Jag har en stihl 201 motorsåg inhandlad i år som inte startar. Själva choken vill inte fastna i det nedre läget längre. Vad kan vara fel?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 201 choke problem

johan eriksson  
#663770 Om du köpt den i år så låt återförsäljaren ta reda på vad som är fel, du har ju garanti.

Avatar Fallback

Re: Stihl 201 choke problem

Söderhultarn  
#663775 Ja, jo det skall jag göra. Det är mest att jag hade behövt den i helgen:)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stihl 201 choke problem

Rotvältaren  
#663798 Vad du kan göra är att lätta på kåpan och titta om det är något som fastnat eller lossnat. Har du tur är det bara ett länkage som hängt sig och behöver smörjas. Men gör inte mer än så, finns det garanti på sågen så är det bättre att få det åtgärdat hos ÅF.

Avatar Fallback

Re: Stihl 201 choke problem

Söderhultarn  
#663804
Rotvältaren skrev:Vad du kan göra är att lätta på kåpan och titta om det är något som fastnat eller lossnat. Har du tur är det bara ett länkage som hängt sig och behöver smörjas. Men gör inte mer än så, finns det garanti på sågen så är det bättre att få det åtgärdat hos ÅF.


Ok tack.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).