Motorsåg och handhållet

Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

24 inlägg 14534 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

Avslutat-02  
#657657 Vad är värt?
Att få sågen monterade och tankad.
Inställd och provkörd.
Alla fel fixade innan leverans.
Alla papper klara och inget tjafs över garanti..mm
Kanske kan få med något annat roligt i affären...

Eller få sågen utan allt detta, omonterad in en låda med garanti, men kanske ingenstans att vända sig...
Man är inte tvungen att motta andras objekt bara för att man är återförsäljare..
Oavsett garanti eller ej.

Då ska varan tillbaka till den som sålt den...
Snacka om omständigt...

Jag hade valt lokala handlaren direkt.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

Tallberg  
#657670 Denna handlare har ingen egen verkstad så sågen lär nog komma i en oöppnad kartong.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

Avslutat-02  
#657672 Det strider emot Hvas löften.
För att få vara Husqvarna återförsäljare måste man ha en verkstad.
Med utbildad personal, även om man är själv i firman, så är det denne själv då som får utbilda sig.

Så här skriver Hva själva bland annat på sin hemsida.

"Återförsäljare av Husqvarna
Husqvarna säljs bara av kvalificerade och auktoriserade återförsäljare. Därför vet vi att du alltid får experthjälp – när du köper en ny produkt och när du behöver reparation eller service på en du redan har."

Du kan inte vara auktoriserad återförsäljare om du inte har en egen verkstad...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

jannee  
#657682 Köp en 545, men växla upp den 1 kugg och du har en som är minst lika bra som en 550.
Ska du senare såga vindfälle införskaffa också ett 18 tums svärd - och ja, sågen orkar gått och väl med detta.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

Avslutat-02  
#657685 Fast en Hva 545 har mindre varvtal än en 550.
Även annan uppbyggnad på trumman...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

Camaro1969  
#657695 bjud lokala handlaren 7500:-

annars köp på nätet...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

roadrun3r  
#663430 Hej allihop och tack för inläggen. Tänkte jag skall uppdatera här nu efter att det blitt köp.

Blev en 550 XPG Mark 2 för min del. Lokala ÅF gick med på att sälja versionen med värmehandtag och med 15 tums svärd till samma pris som XP versionen utan värme och med 13tums.

Dock hade dom inte nån i lager så blev beställning och tog 2 månader innan dom fick hem sågen.

Har sågat ca 2 tankar blandat både kap, fäll och kvistning och är väldigt nöjd.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

anersimyra  
#663439
roadrun3r skrev:Hej allihop och tack för inläggen. Tänkte jag skall uppdatera här nu efter att det blitt köp.

Blev en 550 XPG Mark 2 för min del. Lokala ÅF gick med på att sälja versionen med värmehandtag och med 15 tums svärd till samma pris som XP versionen utan värme och med 13tums.

Dock hade dom inte nån i lager så blev beställning och tog 2 månader innan dom fick hem sågen.

Har sågat ca 2 tankar blandat både kap, fäll och kvistning och är väldigt nöjd.

TVÅ MÅNADER!!!.. 😮 det borde snarare tagit högst två dagar!!!

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna köpråd (Mark 2)- 545G eller 550XPG?

roadrun3r  
#663445 Ja iofs men något längre iom att beställningen gick till fabriken i Sverige om jag förstod rätt (jag bor i Finland) så där är det ju lite mer logistik redan.
Och det var nog något extra på gång, först skulle den komma inom en vecka, sen sköt Husqvarna upp leveransen 2 veckor å till sist var vi uppe i 2 månader till slut.

Var någon kommentar om att någon del till sågarna inte hade levererats pga Corona-läget osv.
Men slutet gott allting gott

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).