Socialt (mer om oss)

Mobilhjälp!

17 inlägg 2659 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mobilhjälp!

halvproffs  
#662710 Blir förbannad på sånt här skit. Har inte varit med om sånt här förr. Har ni råkat ut för sånt här skit? Började igår eftermiddag med att det blivit 77000 :- insatt på mitt konto, har naturligtvis inte öppnat nånting, bara raderat direkt.
Började igår med typ vinster på ica, köp bitcoin,
Sexannonser mm. Virussökning hittade ingen virus. Är det bara hot ? Jag har inte varit in på sexsidor mm. Vad gör jag med detta ? Aldrig varit med om dylikt.




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Mobilhjälp!

Avslutat-02  
#662716 Skärmdump och polisanmälan.
Det blir säkert inget men polisen kan ändå ha nytta av informationen.
Ibland går informationen till Ekobrottsmyndigheten.
Det är oftast en dator efter en nedlagd callcenterverksamhet som ringer upp eller skickar meddelanden...

Öppna inget och blockera numret.
Ofta verksamheter i öst...

Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

Fredrik Reuter  
#662718 Du har hamnat på några skumma sidor när du surfat med webbläsare Chrome. Dessa har installerat en webbapp i telefon och det via denna som de skickar pushnotiser.

Vill du bli av med detta så måste du rensa i Chrome, inte bara cookies utan sparade filer etc.

Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662721 Hur rensar jag i chrome? Hittar ingenting i inställningar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mobilhjälp!

Avslutat-02  
#662723 I Chrome-appen
Öppna Chrome-appen. på en mobil eller surfplatta med Android.
Tryck på Mer. uppe till höger.
Tryck på Historik. Rensa webbinformation.
Välj tidsintervall högst upp. ...
Markera kryssrutorna bredvid Cookies och webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
Tryck på Rensa data.

Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662756
vinterrojarn skrev:I Chrome-appen
Öppna Chrome-appen. på en mobil eller surfplatta med Android.
Tryck på Mer. uppe till höger.
Tryck på Historik. Rensa webbinformation.
Välj tidsintervall högst upp. ...
Markera kryssrutorna bredvid Cookies och webbplatsdata och Cachade bilder och filer.
Tryck på Rensa data.


Det finns inget"mer" hur jag än letar och telefonen hänvisar också till det så.jag kommer ingen vart. Mer ska finnas under dom tre prickarna men icke.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mobilhjälp!

Avslutat-02  
#662759 Det var då själva... Att det ska vara så avancerat att göra det enkelt...

Vad har du för alternativ att välja på?

Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662771 Har fått hjälp av Erre men det verkar inte ha hjälpt tyvärr. Har absolut inte varit in på några konstiga siter eller vad man ska kalla dom.
Aftonbladet, Expressen, skogsforum, blocket, svs, Nvv och sökningar av fakta det är väl allt.

Det blev liknande för frugan ifjol men det försvann av sig själv efter några dagar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Mobilhjälp!

Avslutat-02  
#662774 Tyvärr så räcker det med att du besöker din egen mail så kan du bli sedd av skumma typer..
Likaså att läsa ett reklaminslag på t, ex Willys, Coop m, fl.

Allt har inte med porr eller liknande att göra.
Såg en dokumentär om detta för flera månader sedan, det är mindre risk att idag få problem där än hos det man läser varje dag... Varför?
Jo för att det drabbar fler på en gång i det vardagliga och många betalar.... Tyvärr...

Hoppas sattyget reder ut sig... 💪

Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662780 Nu har det varit lugnt en halvtimme så nu hoppas jag att Erres råd hjälpt. Det drällde in skit ett tag. Fick dock ett efter Erres tips.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

JohannesG  
#662785 Har tack och lov inte behövt bråka med sådant, och hoppas slippa. Men testa om denna väg funkar, om det är vad som räcker. Går ju även gå till telefonens inställningar och rensa allt vad appen Chrome någonsin har sparat om detta inte hjälpte.

Avatar Fallback

Re: Mobilhjälp!

Amatörhuggare 62  
#662793 Man kan installera CCleaner.
Det programmet tar bort mycket skräp.
Finns som gratisversion.

Finns även till Android.
Som telefonrensare

Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662794 Som tur är så var det första gången det hände för mig. Är säkert fler som behöver hjälp så det är snällt av er att hjälpa till!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662816 Inget skit under natten heller 👍 👍 👍 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mobilhjälp!

halvproffs  
#662840
Amatörhuggare 62 skrev:Man kan installera CCleaner.
Det programmet tar bort mycket skräp.
Finns som gratisversion.

Finns även till Android.
Som telefonrensare


Det körde jag på datorn jämt förr men iom win10 så har jag inte tagit hem det.
Funkade bra.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).