MotorsÄg och handhÄllet

Skuren Jonsered 2095😟

84 inlĂ€gg 10363 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662411
vinterrojarn skrev:Kombinera inte dessa tvÄ.... Det kan gÄ illa....
Även om cylindern blir ren..... FrĂ„n första sotet...

Haha:). Nej dÄ.

MÄste man dela vevhuset för att fÄ bort vevaxeltÀtningarna?

   TS
Husqvarna motorsÄgar
Avatar Fallback

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Avslutat-02  
#662414 Jösses... Du fÄr mig att behöva leta i gamla arkiv...

AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662416
vinterrojarn skrev:Jösses... Du fÄr mig att behöva leta i gamla arkiv...

Beklagar:).

Den dÀr har jag dock. Undrar bara om det finns nÄgot sÀtt att fÄ ut dem utan att klyva sÄgen? Vad tror du?

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Williamm  
#662418 Om du med vevaxeltÀtnigar menar packbox sÄ gÄr det bra att byta dem utan att kliva vevhuset. Det Àr bara att bÀnda ut dem med en mejsel och trycka/knacka dit nya.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662420
williamm skrev:Om du med vevaxeltÀtnigar menar packbox sÄ gÄr det bra att byta dem utan att kliva vevhuset. Det Àr bara att bÀnda ut dem med en mejsel och trycka/knacka dit nya.

Det Àr de jag menar:). Tack.

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

totte  
#662425 TÀtningar kan vara riktigt tjuriga att fÄ ut ibland. DÄ finns det ett specialknep. Borra ett litet hÄl i tÀtningen, 2 mm t ex. Noga med att inte borra för djupt och skada lagret. Dra i en liten spetsig plÄtskruv och sen kan man dra med en tÄng. Kan i riktigt svÄra fall behövas tvÄ motstÄende hÄl med skruv.

Avatar Fallback

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Avslutat-02  
#662426 Skruva i tvÄ skruvar och vrid ur dessa.
Att knacka kan gÄ, men det gör jag sÀllan pÄ gamla lager...
DÄ dessa gÄr in en bit i chassit.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662433 Tack för svar. Det blev Williams sĂ€tt. Det funkade och lagren kom jag inte bort i. FĂ„r testa skruvar en annan gĂ„ng. 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Avslutat-02  
#662434 GĂ„r det sĂ„ gĂ„r det, som flickan sa.. 👍 👍

AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662765 I vÀntan pÄ delar sÄ har det blivit en del rengöring. Den jobbigaste sÄgen hittills att fÄ ren (nÀstan ren). NÄgon slags svart hÄrd skit av nÄt slag, har varit som fastlimmad pÄ sÄgen. NÄgon som vet vad det Àr?

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

totte  
#662783
Joakim S skrev:I vÀntan pÄ delar sÄ har det blivit en del rengöring. Den jobbigaste sÄgen hittills att fÄ ren (nÀstan ren). NÄgon slags svart hÄrd skit av nÄt slag, har varit som fastlimmad pÄ sÄgen. NÄgon som vet vad det Àr?


Skulle gissa pÄ trÀhartser blandat med diverse andra föroreningar. Har du testat med T-sprit? Det löser oftast hartser.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662784
totte skrev:
Joakim S skrev:I vÀntan pÄ delar sÄ har det blivit en del rengöring. Den jobbigaste sÄgen hittills att fÄ ren (nÀstan ren). NÄgon slags svart hÄrd skit av nÄt slag, har varit som fastlimmad pÄ sÄgen. NÄgon som vet vad det Àr?


Skulle gissa pÄ trÀhartser blandat med diverse andra föroreningar. Har du testat med T-sprit? Det löser oftast hartser.

Ok! Nej, det har jag inte. Kört med varmt vatten och avfettning. Ska testa med T-sprit imorgon för att fĂ„ bort det sista. Tack 👍

   TS
Avatar Fallback

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Avslutat-02  
#662786 GÄr Àven att koka Àttika och vatten lÄta stÄ över natten med delarna i...
Men T-sprit Àr aggressivare och löser upp snabbare....

AnvÀndarvisningsbild

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Joakim S  
#662789
vinterrojarn skrev:GÄr Àven att koka Àttika och vatten lÄta stÄ över natten med delarna i...
Men T-sprit Àr aggressivare och löser upp snabbare....

Jag prövade det. Men stÀllde det inte över natten. Fungerade inte sÄ bra.

Det som funkade bÀst för mig, var att ha varmt kranvatten med avfettning, ha det liggandes med lock pÄ ca. en kvart, sen gÄ pÄ med liten spackelspade pÄ flata ytor, sen stÄlull dÀr jag inte kom Ät med spaden. Direkt delarna svalnade sÄ blev det jobbigt att ta bort, sÄ jag fick lÀgga ner dem i vattnet imellanÄt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skuren Jonsered 2095😟

Avslutat-02  
#662791 DÄ sitter det rejÀlt...
Diskmaskin brukar ocksÄ fungera fint...
Ca 70°...

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).