Motorsåg och handhållet

Motorfel? JONSERED CC2245

6 inlägg 1823 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Motorfel? JONSERED CC2245

Thomas.Melcher  
#661789 Hej! Jag har ett problem med min röjsåg att den lägger av när jag trycker fullgas. (har just nu trimmerhuvet). Det här har aldrig hänt tidigare och jag undrar vad det kan vara? Kanske har någon här inne åkt på samma problem.

Mvh



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorfel? JONSERED CC2245

Avslutat-02  
#661791 Ja då...
Kolla bränsleslangen...
Kan vara så att det är läckage på den..räcker med en liten torrspricka för att den skall börja suga luft istället för bränsle..

Annat vanligt problem är tändstift, packboxarna.
Igensatt ljuddämpare, brukar sitta ett gnistskydd, annars om det är en ljuddämpare för skogen, så kan man köra in en mejsel och vrida runt lite...det brukar rengöra en hel del.

Även membranen kan vara boven...

Användarvisningsbild

Re: Motorfel? JONSERED CC2245

Rotvältaren  
#661925 Kanske börja med det enklaste innan du börjar riva allt för mycket...
Ta ut L-skruven lite grann i taget och se om den kommer upp i varv. Gör den inte det får du nog göra som vinterrojarn föreslår.

Avatar Fallback

Re: Motorfel? JONSERED CC2245

Avslutat-02  
#661929 Kom ihåg att det då är en annan mejsel än den vanliga...för att ställa förgasaren..

Men om den gått bra tidigare och nu helt plötsligt börjat med detta...eller har den stått länge?.... Blev detta under körning och den gick bra tidigare idag/går?

Användarvisningsbild

Re: Motorfel? JONSERED CC2245

Thomas.Melcher  
#661940 Det är företagets. Och jag lånade ut den till viltvårdaren hos oss när jag va borta på semester.

Tack för all hjälp. Jag lämnade in den för service pga att jag fick en känsla utav att den behövde det. Provade några utav dina råd men utan resultat. Jag är inte superduktig heller så vill inte göra skadan större.

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorfel? JONSERED CC2245

Avslutat-02  
#661941 Ja det kan ju vara så enkelt att bränslefiltret behövde bytas..
Det har ju hänt några gånger...

Hoppas de löser detta.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).