Servicebyggnader

Tips och trix upphängning av röjsågar etc

7 inlägg 6829 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tips och trix upphängning av röjsågar etc

easton  
#661877 Hallå igen!

Utöver maskinhallen (se tidigare tråd om tips) så finns det på gården ett litet garage där bilar förvaras som är uppvärmt nu då pannan ligger i samma byggnad, maskinhallen får sin uppvärmning nästa helg då värmepump kommer monteras.

Men nu skulle jag behöva lite tips då jag vill förvara röjsågarna och motorsågarna i "garaget" nu i början och skulle behöva lite tips på hur ni har hängt upp de på väggen och hur ni förvarar röjsågarna främst då de tar mer plats än motorsågarna.


Mvh Emil



   TS
Användarvisningsbild

Re: Tips och trix upphängning av röjsågar etc

rejser  
#661898
1597760737_20200818_151931.jpg


Nu är det rörigt och det hänger inte som det sla och 2 röjsågar saknas. Men handtagen sitter lite omlott, en nedanför en ovanför den i mitten. Utrymmet mellan går att använda till kläder, hjälmar, delar osv.
Köpte krokar på jula

Användarvisningsbild

Re: Tips och trix upphängning av röjsågar etc

Vardon  
#661935 Jag har den här modellen från stihl


https://www.skogsverktyg.se/fyndh-rna/r ... immer.html

Och för att inte uppröra något proffs, det finns säkert andra modeller, tillverkare och leverantörer men då får ni googla själva...

Annars har jag kört två stora spikar

Avatar Fallback

Re: Tips och trix upphängning av röjsågar etc

Avslutat-02  
#661937 En krok, gammal kilrem runt motorn och upp till kroken....

Avatar Fallback

Re: Tips och trix upphängning av röjsågar etc

zeetorg  
#662031
vinterrojarn skrev:En krok, gammal kilrem runt motorn och upp till kroken....


Föredömligt enkelt och smart!

Användarvisningsbild

Re: Tips och trix upphängning av röjsågar etc

Joakim S  
#662059 Stora skruv används här.

Användarvisningsbild

Re: Tips och trix upphängning av röjsågar etc

Inko  
#662295
easton skrev:Hallå igen!

Utöver maskinhallen (se tidigare tråd om tips) så finns det på gården ett litet garage där bilar förvaras som är uppvärmt nu då pannan ligger i samma byggnad, maskinhallen får sin uppvärmning nästa helg då värmepump kommer monteras.

Men nu skulle jag behöva lite tips då jag vill förvara röjsågarna och motorsågarna i "garaget" nu i början och skulle behöva lite tips på hur ni har hängt upp de på väggen och hur ni förvarar röjsågarna främst då de tar mer plats än motorsågarna.


Mvh Emil

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).