Verkstan

Bilder pÄ haveri.

2233 inlĂ€gg 583184 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder pÄ haveri.

Avslutat-02  
#657399 👍 👍 Gott jobbat

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bilder pÄ haveri.

gnisten83  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#658125 TvÀrstopp vid klippning o körpedalen gick i golvet pÄ bÀgge hÄll utan motstÄnd.
Inte sÄ konstigt nÀr kabelns fÀste spruckit...
För tung körfot kanske đŸ€”
Stiga Park föresten

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Suneland  
#658155 Ett minihaveri som upptĂ€cktes i tid men Ă€ndĂ„ höll 2ha vĂ€ndning och strĂ€ngning đŸ€Ł
👍 Garanterat bara för att jag skaffade ett hjul att byta till kommer det inte gĂ„ sönder helt förĂ€nn jag glömt bort vart jag lagt det nya đŸ€Ł

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

halvproffs  
#658223
Suneland skrev:Ett minihaveri som upptĂ€cktes i tid men Ă€ndĂ„ höll 2ha vĂ€ndning och strĂ€ngning đŸ€Ł
👍 Garanterat bara för att jag skaffade ett hjul att byta till kommer det inte gĂ„ sönder helt förĂ€nn jag glömt bort vart jag lagt det nya đŸ€Ł


Om det blir sĂ„, anvĂ€nd silvertejp đŸ€“ 😀

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

HannuRöj  
#658474
HannuRöj skrev:Satt en rundjÀrn inne och slÄg med hammar mot bordet. JÀrnen var 2 mm mindre Àn rör.
Nylonen Àr det vad jag tror Àr felet..En sliten del, som Àven kan sitta nu lite olika sÀtt.
Men som sagt resonerar den bara vid varvtal lite över tomgÄng. NÀr jag trycker pÄ gas, det hinner inte resonera.
Gjorde samma test för min 480 och hittade motsvarande resonans som jag har aldrig mÀrkt innan.
SĂ„ jag tror det ska bli ingen problem med den. Blir det, byter jag allt nytt, kullagret mot kopplig med.

😀GĂ„r absolut inte att spara pengar och köra med dĂ„liga grejer.. SĂ„ dumm fĂ„r man inte vara.
Kostnaderna per anvÀdningstimme Àr vÀldig lÄga vad det gÀller om inköpspriset av sÄg, delar, och klingor!

Det blev nu en ny rör och nylonbussning.
Kunde inte köra med den rör jag riktade😐..
Men nu gĂ„r den som en ny sĂ„g 😀. Hoppas den gĂ„r lika fint i skogen med.
Mot ljus verkar riktat rör vara helt rak.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Williamm  
#661157 Det utfÀllbara internetkontakten knÀcktes efter ca 3 mÄnaders anvÀndning. SÄ löste sig det tills vidare.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

fendt311  
#661183 Det enkla Ă€r i bland det geniala.👍

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

JensSkoog  
#661239 Som jag alltid har sagt: Finns inte nÄgot som Àr bÀttre
Àn rÀtt redskap för jobbet som ska göras - men kunde
du inte hellre ha anvĂ€ndt skruvstĂ€det @williamm 😎

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Williamm  
#661287 Det hade blivit lite vÀl klumpigt.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Vedmaskin  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#662105 NÀr jag var vid komposten sÄ sÄg jag nÄgra plastbitar.
Strax innan sÄ hade jag lyft upp i högen med traktorskopan. Tur att inte alla följde med. För hydrostaterna behöver kylning.
DĂ„ var det till o kolla vilken av maskinerna som var vingbruten.
Det hade rensat bra...
NÀr jag hade lyft upp klippdÀcket för o rensa ett stopp. SÄ ville det inte riktigt gÄ ner. SÄ dÄ kom struten riktigt pÄ tvÀren. Det brukar hÀnda utan att flÀkten tar stryk.

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Erre  
#664385 Traktorn lÀckte olja frÄn packboxen vid navet till bakhjulet.
Man hoppades pÄ liiite slitet lager som gjort att packboxen blivit lite extra nedsliten.



Men nÀr man hittar spÄn överallt sÄ vet man vad som vÀntar.

NĂ€stan




Hela trumpeten Ă€r skrot, alla lager, medbringaren till planetvĂ€xeln med. đŸ€Šâ€â™‚ïž

   TS
AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

JohannesG  
#664392 Axeln var inte avbruten i alla fall. Som för "Farming Fixing & Fabricating" 😉

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

Vardon  
#664671 Skulle hÀmta hem elverket för att laga det

Jag tror inte det ska sÀga pang om hjulen. FrÄgan Àr om man har tÄlamod att laga.

Finns det enkla sÀtt att fÄ av dÀck frÄn fÀlg utan maskin, vinkelslip och klyva?

AnvÀndarvisningsbild

Re: Bilder pÄ haveri.

fendt311  
#664675 Vinkelslip och kapskiva gÄr inte. Skivan nyper fast. AnvÀnd tigersÄg med jÀrnblad. Funkar suverÀnt bra. Akta bara fÀlgkanten.
Om du nu ska skrota gummit sÄ klart. Ha kvar fÀlgen.
Senast redigerad av fendt311 fre 04 sep 2020, 12:43, redigerad totalt 1 gÄng.

Avatar Fallback

Re: Bilder pÄ haveri.

Piraboin  
#664676
gnisten83 skrev:TvÀrstopp vid klippning o körpedalen gick i golvet pÄ bÀgge hÄll utan motstÄnd.
Inte sÄ konstigt nÀr kabelns fÀste spruckit...
För tung körfot kanske đŸ€”
Stiga Park föresten



jassÄ du ocksÄ samma sak hÀnde mig förra veckan just pÄ samma stÀlle

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).