Socialt (mer om oss)

Skottkärror

38 inlägg 8969 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Skottkärror

haltegarden  
#660705 Finns inget som slår en murbruks kärra från Hörby eller Ekeby, har en av varje.
Haft bägge två sen jag byggde huset för över 25 år sedan.
Tycker allt annat är vingligt och dåligt

Elmia
Avatar Fallback

Re: Skottkärror

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#660736 Murbrukskärra från Hörby! 👍

Användarvisningsbild

Re: Skottkärror

anersimyra  
#660857 När jag nu plockade fram kärran så var det såklart punktering på fanskapet..🤬 det visade sig att fälgplåten var något tjockare än folie och hade fått sig en törn. Fördelen var förstås att plåten gick att knacka rätt med en liten ynklig kulhammare..🙂

   TS
Avatar Fallback

Re: Skottkärror

stranglefoot  
#660862 Men upphör aldrig att förvånas över hur dålig kvalitet det har blivit på sånt man tagit förgivet att ska fungera!

Användarvisningsbild

Re: Skottkärror

halvproffs  
#660889
anersimyra skrev:När jag nu plockade fram kärran så var det såklart punktering på fanskapet..🤬 det visade sig att fälgplåten var något tjockare än folie och hade fått sig en törn. Fördelen var förstås att plåten gick att knacka rätt med en liten ynklig kulhammare..🙂


Du lär väl kör söm fölk Anders!😊.

Användarvisningsbild

Re: Skottkärror

anersimyra  
#661016
halvproffs skrev:
anersimyra skrev:När jag nu plockade fram kärran så var det såklart punktering på fanskapet..🤬 det visade sig att fälgplåten var något tjockare än folie och hade fått sig en törn. Fördelen var förstås att plåten gick att knacka rätt med en liten ynklig kulhammare..🙂


Du lär väl kör söm fölk Anders!😊.

Nja, varför gå flera vändor när en går att tvinga ur kärrjäveln..😃

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skottkärror

JensSkoog  
#661033

Så kan ochså en skottkärra vara :wink:
Specialbygge för en gubbe som skottar sin 6-fots
ved genom skogen på en stig.
Vikten över hjulet, och annars så
lätt och stark som möjligt!

Användarvisningsbild

Re: Skottkärror

totte  
#661059
anersimyra skrev:
halvproffs skrev:
anersimyra skrev:När jag nu plockade fram kärran så var det såklart punktering på fanskapet..🤬 det visade sig att fälgplåten var något tjockare än folie och hade fått sig en törn. Fördelen var förstås att plåten gick att knacka rätt med en liten ynklig kulhammare..🙂


Du lär väl kör söm fölk Anders!😊.

Nja, varför gå flera vändor när en går att tvinga ur kärrjäveln..😃


Nä, å en later dräng bär hellre ihjäl sig än går två gånger :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).