Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3277 inlägg 469800 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#660495 for 50 ar sedan o drygt det sa lyssnade jag pa Big Brother and The Holding Company, mest med Janis Joplin.
nu nedan fr 2013

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#660508 Storartat!

När vi hu hamnade på Jorma Kaukonen så leder det tillbaks till Jafferson Airplane. Här i en live från 67 med en ganska ung Jorma:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#660509 Vi kommer väl inte undan "originalet" till Ball and Chain, Janis Joplin i Monterey:


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Camaro1969  
#660552
rokon skrev:under youtubeclipet valj dela, copiera, sedan bara klistra in, svara utan att bry dig om alla val i listen ovan, obs jag sitter vid dator, mobil fixar jag ej detta


testar då...


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#660641
totte skrev:Storartat!

När vi hu hamnade på Jorma Kaukonen så leder det tillbaks till Jafferson Airplane. Här i en live från 67 med en ganska ung Jorma:


Ja nu saknas nasta bara Ken Kesey med sin buss, annars sa har vi med de flesta, men jag har nagot mer att komma med, men tar det senare du kan ju ocksa historien, men alla har var ju inte fodda da.
Vad som aven horde till hippieran fran mitten av 60 talet var ju Ken Kesey forfattare av One Flew Over the Cuckoo's Nest, 1962 som senare filmatiserades "Gokboet" Ken Kesey blev aven kand med sin 30 tals greyhound buss "Furthur" och Bandet Merry Pranksters
Nedan Furthur 1 som nu 'r ett med mossa och lavar betäckt vrak pa deras tidigare ranch samt Furthur 2

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#660652 Merry Prankster George Walker talks about Neal Cassady's driving. Neal Cassady var den som alltid korde Furthur 1 nar det begav sig. Hela happeningen gav inspiration till Tom Wolfs bok, pa Svenska "Trippen".


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

isteskog  
#660681 Några år emellan spelningarna tror jag 🤣 Trodde först det var Alexander Bard som sjöng ..... 🤭

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#660834 Kaheva sister who is K-pop idol, sjalv har jag bara kontakt med mitt koreanska bilmarke som jag kort i 12 ar.

Fina flickor iaf

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#660845 Sadan skillnad det kan vara nar ett land delas pa mitten, nedan....
Hon flydde från Nordkorea: "Jag tvingades se min första avrättning som sjuåring"

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#661607 The Grateful Dead - Estimated Prophet - 1977 - with lyrics
Tycker att denna text i Estimated Prophet skulle kunna passa in på Elon Musk grundare av bland annat Tesla, Space X mm

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Elmhult  
#661615 Råkade fastna för Umbrella Academy på Netflix. Många sköna låtar där.

En av dom som fastnade i huvudet:


Shingaling av Tom Swoon.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#661633
rokon skrev:The Grateful Dead - Estimated Prophet - 1977 - with lyrics
Tycker att denna text i Estimated Prophet skulle kunna passa in på Elon Musk grundare av bland annat Tesla, Space X mm


Ja åtminstone på hans grandiosa självbild.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#661733 Molly. 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

rokon  
#661966
totte skrev:
rokon skrev:The Grateful Dead - Estimated Prophet - 1977 - with lyrics
Tycker att denna text i Estimated Prophet skulle kunna passa in på Elon Musk grundare av bland annat Tesla, Space X mm


Ja åtminstone på hans grandiosa självbild.

Jag lade nyligen upp ett clip i Dieselbilar förbjuds? "Elon Musk: How I Became The Real 'Iron Man' "
Jag tror att det i hans fall har hjälpt honom att gå vidare och nå framgång, och även en billig reklam, han sticker ut och syns, även om han är en drömmare så har han ändå en hel del under fötterna och har presterat ofantligt mycket och presterar även nu.
Men han har väl även följare som drömmer ännu mer, och naturligtvis även belackare.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Avslutat-02  
#662009

Denna och vänder hö.. 👍
Kaffe i termos och solen i ansiktet...
Daviden puttrar på... 👍 👍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).