Avverkning (slutavverkning)

Dokumentation vid avverkningsuppdrag

6 inlägg 2682 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dokumentation vid avverkningsuppdrag

Greybird  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#660202 Vilka dokument finns det från ansvarig avverkningsledare till underentreprenörer vid ett avverkningsuppdrag och vad har de för syfte? Vem har ansvar för gränser och snitsling? Eller när det inte gjorts någon snitsling av gränsen.



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Dokumentation vid avverkningsuppdrag

alias  
#660205
Greybird skrev:Vilka dokument finns det från ansvarig avverkningsledare till underentreprenörer vid ett avverkningsuppdrag och vad har de för syfte? Vem har ansvar för gränser och snitsling? Eller när det inte gjorts någon snitsling av gränsen.


Det ska alltid finnas traktdirektiv med karta och instruktioner och nödkoordinater för certifierade skogsbolag enligt vad jag erfarit.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Dokumentation vid avverkningsuppdrag

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#660212 Snitsling av gränser har alltid virkesköparen gjort där jag har varit med.

Avatar Fallback

Re: Dokumentation vid avverkningsuppdrag

Greybird  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#660253 Tack så mycket, det kanske finns något exempel på traktdirektiv någonstans att se.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dokumentation vid avverkningsuppdrag

Contårta  
#660287
Greybird skrev:Tack så mycket, det kanske finns något exempel på traktdirektiv någonstans att se.


Det varierar en del mellan företag/föreningar. Är det något speciellt du vill veta?

Avatar Fallback

Re: Dokumentation vid avverkningsuppdrag

Greybird  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#660886 Tänkte att det som i många andra fall finns en eller flera mallar som används.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).