Traktorer och processorer

Traktoramatör söker svar på blandade frågor

36 inlägg 10754 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Traktoramatör söker svar på blandade frågor

MatheusDev  
#660052 Har nu fått tag på en hydraulpump till kraftuttaget.
Tänkte bara dubbelkolla om ni tycker att det ser rätt ut...?
Känns lite vanskligt att den kan röra sig "fritt" inom kedjans längd.

   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Traktoramatör söker svar på blandade frågor

halvproffs  
#660061 Vanskligt ja. Skulle kedjan gå av då blir det problem. Jag vågade inte ha det så. Böjde om plåten och säkrade med en grov bult in i traktorkroppen.

Avatar Fallback

Re: Traktoramatör söker svar på blandade frågor

Avslutat-02  
#660063 Tillverka en distans och bulta fast i pto klumpen...

Användarvisningsbild

Re: Traktoramatör söker svar på blandade frågor

JohannesG  
#660065 Byt även plats på bottenplugg och luftning på lådan så du kan vrida allt 180° och därmed få betydligt bättre plats vid draget.

Användarvisningsbild

Re: Traktoramatör söker svar på blandade frågor

MatheusDev  
#660250 Tack, återigen för era tips!
Det uppskattas väldigt mycket!
Ska se vad jag hittar på nu till helgen 😀

En helt annan fråga, vore det en dum idé att köra snabbkopplingar på pumpen? Har nämligen redan det på vagnen och hade varit jäkligt smidigt, har dock fått för mig att det inte vore lämpligt..? Tänker jag fel?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktoramatör söker svar på blandade frågor

JohannesG  
#660257 Klart det skulle vara möjligt med snabbkopplingar på pumpen. Men inte praktiskt någon stans. Pumpen lyfts nästan lättare av tappen när slangarna sitter i. Och glömmer du av och startar pumpen utan något anslutit blir det inte bra.

Det enda som skulle göra det vettigt att ha snabbkopplingar är om du har tanken och pumpen fast på traktorn. Men då bör du ha en säkerhetsventil så att pumpen inte sprängs om du skulle starta utan att vagnens slangar är kopplade. Visst kan du köra utan säkerhet, men då gäller det att tänka sig för så inget trist händer.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).