Verkstan

Vad var det senaste ni byggde??

2372 inlägg 761413 visningar 172 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Boman  
#659460 Man får tacka för tipsen!

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#659466 Fixade en låda så frugan kunde plantera sina timjans plantor. Virket kommer från sådant som är urplockat på ett byggvaruhus.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

molnia  
#659502 Fick hjälp av svärfar och fruns systerbarn att få ihop en grind till altanen nu när jag har ichias och är begränsad i min rörlighet. Nu med grind på altanen och dotterns lek är säkrad känns det nästan som "semestern började".. Så skönt att äntligen grinden blev klar. Ska målas när jag kan...

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Dennis1982  
#659520 Barkborregranarna fick bli en sandlåda till pojken.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

totte  
#659530
molnia skrev:Fick hjälp av svärfar och fruns systerbarn att få ihop en grind till altanen nu när jag har ichias och är begränsad i min rörlighet. Nu med grind på altanen och dotterns lek är säkrad känns det nästan som "semestern började".. Så skönt att äntligen grinden blev klar. Ska målas när jag kan...


Ischias är uschias! Krya på dig!

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

molnia  
#659535 Försöker, men vet knappt vad som hjälper. Fått råd från sjukgymnast men det går i vågor vissa dagar är det helt okej andra är sämre.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

halvproffs  
#659587 Jag har haft ischiaskänningar flera gånger och då fått rådet som hjälpt; sitt på en stol, lägg det ena benet i vinkel över det andra, tryck ner knät försiktigt så du känner i höften att dom musklerna protesterar och slappna av. Fortsätt att trycka ner knät och du kommer längre ner för varje gång. Gör likadant för bägge knäna.
Om det inte hjälper har du iaf blivit smidigare genom stretchningen😊

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Brännbacken  
#659590 Kört skogsmaskin hela uppväxten och hade ischias sen 18 års åldern! Som halvproffs skriver fast liggandes med ena foten mot en vägg var ända sättet att ta sig genom dagarna! Ibland fick man ligga och töja musklerna i flera timmar om dagen. Började efter 6-7 års besvär med viktad huksittning eller i mer alldagligt tal knäböj! Efter ett år med knäböj hade jag kanske bara en gång i månaden några problem! Ett år senare helt symptomfri och på köpet blev jag väldigt stark och smidig 💪

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

molnia  
#660512 Blev en pall i trappan med ben i 3 olika längder. För montering av rullgardin och putsning av fönster.

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

totte  
#660516 Ett slags ställningsbygge i mindre skala kan man säga. Smart!

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

tallen100  
#660526 Smart 👍 , skulle kunna kalla den för trappstege 🙃

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Boman  
#660529 Visa inte denna för arbetsmiljöverket bara😉

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

mikael_s  
#660582 Trapppall?

Men det slår ju inte Råååål förstås (för er som fiskat ål i ån som mynnar i Råå).

Användarvisningsbild

Re: Vad var det senaste ni byggde??

Boman  
#660866 Då var det dax att byta brädrna på ladan som tur är pöjken med och hjälper till.

Avatar Fallback

Re: Vad var det senaste ni byggde??

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#661298 Konstigt att en liten idé om att bättre komma in i ena hagen utan att köra genom den andra o passera ett dubbelt staket kan spåra ur...
Naturligtvis fick en Sten sprängas för nya hålet och ett par ”nya” stenstolpar hittas.
Passade även på att bredda gamla hålet vid lagårdsgaveln så en ny grind fick byggas till den och den gamla grinden flyttades till den nya grindhålet 🤔
Mycket pyssel för ett bättre grindhål 😇

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).