mån 25 jan 2010, 09:30#79325
Måste kontra lite...Maxlasten på en BV202 anges till 800 kg i bakvagnen men vid test med 1650 kg balk på bonkarna så uppför den sig fortfarande godkänt i terräng.
Torsionsfjädringen på bakvagnen är kompletterad med grövre genomslagsgummin på bägge boggierna och jag är en gubbe fyllda femti som ska reparera allt själv och får välja spår och gaspedal därefter.....
Att jag överlastade med 850 kg berodde bara på att jag ville se styrförmågan med en tung bakvagn,och kolla sidostabiliteten vid skråkörning.
BV 202 har nackdelen att ha smal spårvidd, bärhjulen sitter på 1130 C/C..
Soppatörsten hänger ihop med gaspedalläget och hur många lass i timmen man vill ha ut, jag eldar med ved och vill ha ett billigt hjälpmedel i skogen som funkar lite bättre än bonntraktor/vedkärra...
Bara karossen till min mersa 250D ger upp så blir det transplantation av sugdieseln för att få lite bättre vrid än med en B20 och diesel brukar som bekant gå lite billigare än bensin...
En liten bild på ett stabilitetstest,ville kolla hur mycket den tål i sidlut med kranen på.
Innan nån börjar att reagera så vill jag påpeka att varken stol, ratt eller annat är permanent monterat på bilderna,allt är ditslängt för att kunna testköra lite hemma på farmen...
BV1.jpg
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Född Nyfiken....