Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 265602 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#653408 Semester är bra, det minns jag att jag tyckte när jag hade det.

Scilla har haft trevligt idag, varit flera timmar hos min kompis Olle som har hennes kompis Ares, springer spaniel, medan vi uträttade en del ärenden.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#653418
totte skrev:Semester är bra, det minns jag att jag tyckte när jag hade det.

😂 😂.
Så sant så sant.

Blir mer hussetid på semestern. 😉

Användarvisningsbild

Re: Hundar

JensSkoog  
#655946

Sista skogspromenad för goingen Teo, och dom tre yngsta barnen var med för att ta farväl med han som har varit en god kamrat genom rent för få år. Han blev tolv år och några månader, och sista tiden har varit tuffa med en axel som inte ville mera. Idag fick han släppa, så det är lite tråkigt i huset i kväll :(( :((

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#655953 Beklagar Jens. 😔

Avatar Fallback

Re: Hundar

alias  
#655959
JensSkoog skrev:
1594670434_12.07.20_z_(12).jpg

Sista skogspromenad för goingen Teo, och dom tre yngsta barnen var med för att ta farväl med han som har varit en god kamrat genom rent för få år. Han blev tolv år och några månader, och sista tiden har varit tuffa med en axel som inte ville mera. Idag fick han släppa, så det är lite tråkigt i huset i kväll :(( :((


Lider med er Jens. Det är alltid tungt när man tvingas fatta beslut om att ta bort en hund - men ofta är det nog snällast mot hunden att den får vandra vidare till de sälla jaktmarkerna när dess kropp inte orkar längre.

MVH
Alias

Avatar Fallback

Re: Hundar

Avslutat-02  
#655960 Beklagar, men skönt att eran vän sedan dessa år slipper lida, han finns alltid med er..

Skänker en tanke till dig och familjen.
😥

Avatar Fallback

Re: Hundar

nilsszzon  
#655965 Beklagar Jens, även jag skänker er en tanke i det svåra!

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#655970 Det är så sorgligt när det är dags, beklagar och skickar många tankar till dig och dina.

Avatar Fallback

Re: Hundar

tallen100  
#655971 Usch va tråkigt,
Saknaden blir stor.. 😥

Avatar Fallback

Re: Hundar

Blivande snickare  
#655986 Beklagar sorgen Jens 😢

Användarvisningsbild

Re: Hundar

värmSkog  
#655989 Beklagar Jens.
Mycket tråkigt när bästa kompisen är borta 😥

Användarvisningsbild

Re: Hundar

halvproffs  
#655999 Ju mer glädje en hund givet under livstiden, ju mer sorg när den dött.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#658236
Jag har aldrig varit en s k "hundmänniska", desto mer kattdito med en jaggörvälsomjagvill-attityd, men sedan Saffran kom i huset, ja, hon har tillfört massor med glädje för både sonen och mig, utöver de vanliga problemen. I våras började jag springa med henne för att jag(och hon!) behöver få ut fysisk energi och in med endorfiner och Saffran är ett toppensällskap!! Vi springer mestadels på skogsbilvägar och "offroad" pga annars helt uttråkad. Jag har en sele på henne och en avkortad spårlina, i skogen springer hon utan att jag håller i snöret för annars skulle vi nog fastna på varannan tall, då vi inte alltid tar samma beslut hur man bäst rundar dem, jag brukar säga till henne att hålla sig bakom mig. Fler som springer med hund?

Avatar Fallback

Re: Hundar

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658293 Jag springer eller rättare sagt småjoggar med min på skogsstigar. Går helst i nedförsbackar pga dåliga knän. Jag har alltid hunden lös året runt och om jag möter någon kopplar jag henne för säkerhets skull.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

MilanJo  
#658298 Jag tar oxå nerförbackar i tai chi-hastighet, har just konstaterats med artros, vilket ju inte hindrar löpning, men man kan ju vara snäll mot knäna! 😊

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar