Motorsåg och handhållet

Husqvarna K770 betongsåg

13 inlägg 1839 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#657914 Jag har fått tag i en Husqvarna K770 betongsåg och försöker att byta "the crankcase". Jag har skruvat bort de 6 torx skruvarna och den till ljuddämparen, men den sitter typ som berget, men den har lossnat lite, det ser jag på undersidan. Någon här som skruvat på en sådan här? Är det bara fortsätta med avdragare? Hade helst inte velat värma, då gummipackningen vid "vevtappen" nog smälter.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

johan eriksson  
#657954 Ska du dela vevhushalvorna?
I så fall får du nog dela sågkropp från tank, ta bort cylinder och lite sånt.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Avslutat-02  
#657963 Varsågod..
HUSI2017_AAaa_K 770_2017-11.pdf

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Fredi  
#657964 Bytte på en K970 en gång. Du får nog skruva lite mer en du gjort hittills. Handtag, cylinder och allt annat "löst" runt motorn bort sen lossnar det.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#658051 Tack för alla svar:). Jodå, märkte ju att det krävdes en hel del mer skruvande för att få bort den där. Får lösa det på ett annat vis. Skulle egentligen behöva byta ut den men den kostar ju en del, och sen är det egentligen bara ett skitfel på den. Om någon här har delar till en sådan här, så får ni hojta till.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658098 Vad är det för skitfel?
Och varför ska du dela vevhus?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#658112
Mange skrev:Vad är det för skitfel?
Och varför ska du dela vevhus?

Tanken var ju från början att byta ena delen av vevhuset, pga att ena motorfästet gått av, se översta bilden nedanför tändstiftsnyckeln. Först visste jag inte att det var så omfattande jobb (jag visste inte att det var en del av vevhuset) , plus att delen kostar ett par tusen, så jag har funderat på att göra något slags hemmabyggt där.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#658114 Jag tror det är pga detta spruckna fästet, denna såg hamnade på skroten från början. Innan den blev kastad så plockade de av främre delen, som kostar också en hel del nytt. Sjukt att denna 2018 sågen tvingas bli förklarad som skrot pga ett motorfäste. Lite dum konstruktion kanske.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658115 Tyvärr är de rätt billiga för de håller inget vidare. När de sen går itu är det rätt dyrt i förhållande till inköpspris.
Spar sen tills nästa kommer.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#658118
Mange skrev:Tyvärr är de rätt billiga för de håller inget vidare. När de sen går itu är det rätt dyrt i förhållande till inköpspris.
Spar sen tills nästa kommer.

Ok. Ja, det plockade på rejält i kostnad bara för främre delen. Ja, tanken är det. Att spara tills det dyker upp en annan som skrotats.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658121 Brukar dyka upp skurna lite då och då.
Då kan du plocka ihop en.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#658124
Mange skrev:Brukar dyka upp skurna lite då och då.
Då kan du plocka ihop en.

Ja, en skuren såg hade varit klockrent.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna K770 betongsåg

Joakim S  
#658400 Uppdatering. Jag åkte förbi handlaren där jag fick tag i sågen, nu på morgonen för att ta en titt om jag hade missat den främre delen när jag var där i fredags. Och det hade jag:). Delen låg där, men utan blad, så jag ryckte med en likadan del fast för en Makita som hade blad. Så i eftermiddag blir det tvätt och sen montering. Hoppas att bladet har samma håldiameter som ska va på K770:an. 👍.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).