Arbetskläder för skogen

STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

6 inlägg 5496 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

Pv544  
#65593 Tänkte göra en god gärning och införskaffa mig lite skyddskläder.
Kommer inte köra särskilt mycket, max 30m3/år skulle jag tro. Stövlarna används ju även med röjsågen så dom går väl lite oftare.
Jag är rätt storvuxen, eller fet om man ska vara ärlig. Drar väl c62-c64 på byxorna. Sen Dstorlek vet jag inte vad det kan innebära, men dom är väl kortare i förhållande till bredden? Så det kan kanske funka.
Breda och stora fötter också, storlek 46 på jobbskorna som är extra breda.

Så, finns det några "billiga byxor" som är något att ha? Och vilka stövlar bör man satsa på? Helst ska jag ha råd att köpa en ny såg också, utan att pantsätta jycken... :shock:



   TS
Användarvisningsbild

Re: STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65609 Stihls skyddskläder finns ofta upp till 3XL, medan Husqvarna/Jonsereds skyddskläder bara går upp till XL eller 2XL.

Husqvarnas Light 28 skyddsstövlar finns upp till storlek 50.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

Torparn79  
#65615 skillnaden mellan C och D-storlekar är enkel..
D är som sagt kortare i benen och sen är det bara att dubbla siffrorna ifrån C-storleken
C 60 = D 120
C 62 = D 124
osv..

Avatar Fallback

Re: STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

Pv544  
#65648
Torparn79 skrev:skillnaden mellan C och D-storlekar är enkel..
D är som sagt kortare i benen och sen är det bara att dubbla siffrorna ifrån C-storleken
C 60 = D 120
C 62 = D 124
osv..


STORT TACK! Jag har alltid undrat över hur det ligger till där! Man är ju lagomt dum så man inte vågat fråga förut! :geek:

   TS
Användarvisningsbild

Re: STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

Torparn79  
#65680
Pv544 skrev:
Torparn79 skrev:skillnaden mellan C och D-storlekar är enkel..
D är som sagt kortare i benen och sen är det bara att dubbla siffrorna ifrån C-storleken
C 60 = D 120
C 62 = D 124
osv..


STORT TACK! Jag har alltid undrat över hur det ligger till där! Man är ju lagomt dum så man inte vågat fråga förut! :geek:

det var så lite så..
blev informerad om det när jag skulle köpa arbetsshorts, tjejen i butiken frågade vad jag ville ha för storlek, -"skulle tippa på att jag behöver D 120", sa jag..
fick ett litet leende tillbaka och hon frågade varför jag skulle ha korta ben på shortsen... :oops: :oops:

Avatar Fallback

Re: STORA huggarbyxor och rymliga stövlar?

Pv544  
#65684
Torparn79 skrev:blev informerad om det när jag skulle köpa arbetsshorts, tjejen i butiken frågade vad jag ville ha för storlek, -"skulle tippa på att jag behöver D 120", sa jag..
fick ett litet leende tillbaka och hon frågade varför jag skulle ha korta ben på shortsen... :oops: :oops:


=))
Dagens roligaste!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar