Traktorer och processorer

lastmaskin för 100-130´

21 inlägg 9868 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: lastmaskin för 100-130´

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65637 motorn sjönk aldrig i varv så den verkade ju tillräckligt stark. vet inte riktigt va de är för transmission..

hittar ingen zl602 i den prisgränsen som du har satt, så de kanske får bli en äldre modell..

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: lastmaskin för 100-130´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65643
Valtra skrev:motorn sjönk aldrig i varv så den verkade ju tillräckligt stark. vet inte riktigt va de är för transmission..

hittar ingen zl602 i den prisgränsen som du har satt, så de kanske får bli en äldre modell..


Annars får ja ta å panta lite burkar så kanske ja har råd me en dyrare :lol: Men det komiska är ju att jag har sett zettelmeyers som gått runt 5-6 tusen timmar för runt 150 tusen, sen helt plötsligt hittar man på ngra volvo L30 av senare modell http://www.blocket.se/orebro/Volvo_l_30 ... m?ca=6&w=3 för 180??? det finns ju flera för dom här pengarna, så då undrar man är zettelmeyern övervärderad eller är volvon billig? va vet ja, det känns iaf som om volvon borde vara mer modern...

   TS
Avatar Fallback

Re: lastmaskin för 100-130´

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65681 då har du o göra :lol:

ja de verkar ju rätt konstigt att de är sån liten prisskillnad. jag har inte tittat så mycke på vlovos minilastare så vet inte ifall dom flesta ligger i de "låga" priset

Avatar Fallback

Re: lastmaskin för 100-130´

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65682
Slurfi skrev:Deutz är ju ett stort märke jämförbart med Cat Ford Perkins Cummins osv.


gör ford fortfarande motorer :surp: och till vilka isf? perkins sitter väl i färre traktorer nu med då Mf har största delen sisu i deras traktorer

Användarvisningsbild

Re: lastmaskin för 100-130´

jonathanA  
#66293 tjenare! brorsan har en volvo 4200, och om inte jag minns fel så sitter det en perkins 4:a i dom! den är enligt mig väldigt trött! men ett väldigt bra hjälpmedel på gården! lastar ju tex. alla ensilagebalar å vedsäckar lr rättare sagt allt med den! bromsarna är väl inte jätteroliga (bytt alla band å renoverat cylindrarna) men så e det ju på allt gammalt!
lycka till!

Avatar Fallback

Re: lastmaskin för 100-130´

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#66310
jonathanA skrev:tjenare! brorsan har en volvo 4200, och om inte jag minns fel så sitter det en perkins 4:a i dom! den är enligt mig väldigt trött! men ett väldigt bra hjälpmedel på gården! lastar ju tex. alla ensilagebalar å vedsäckar lr rättare sagt allt med den! bromsarna är väl inte jätteroliga (bytt alla band å renoverat cylindrarna) men så e det ju på allt gammalt!
lycka till!



Det var som ja trodde då :P Jag hade för mej att jag hört att dom var trött nån stans men va inte säker, så tack för infon;)...

Jag har förövrigt fått erbjudande om en case 121b (finns på blocket under dalarna) en -95 tror ja det va, ska se avd det är, nån kanske vet???

Annars har samma firma en komatsu 60 nånting som annars kan vara intressant, dock ngt dyrare :???:

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).