Motorsåg och handhållet

Jonsered cs2137 startar inte kall?

6 inlägg 2677 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jonsered cs2137 startar inte kall?

monkeyman  
#656108 Har problem med min såg, har justerat förgasaren och den gick perfekt och startade hur lätt som helst. Stängde av sågen lät den kallna och sen är den omöjlig att få liv i. Trodde först det var lös tändhatt, så har haft av den och fixat. Har gnista, så det känns som det är förgasaren ändå? Stiftet nytt också.
Nån idé?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Jonsered cs2137 startar inte kall?

Avslutat-02  
#656112 Bränsle slang.
Bränslefilter.
Membran.

Börja felsöka där..
Prova även om du får igång den att spraya runt motorn, med wd40 eller 5-56..
Du märker då om den ändrar på gången och ljudet...gå är det tjuvluft..

Avatar Fallback

Re: Jonsered cs2137 startar inte kall?

monkeyman  
#656186 Rev ner förgasaren ikväll och gjorde rent allt.
Membranet i botten såg helt ut, men kändes lite stelt nästan som papper? Är kanske dags att byta det ändå, sågen startade efter tillbaka montering iaf, men går dåligt så justeringen av förgasaren som gjordes innan verkar inte vara rätt nu längre?

Svårt att hitta vilket membransats det ska vara till en Walbro WT-662-A, någon som vet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Jonsered cs2137 startar inte kall?

Avslutat-02  
#656241
JONI2009_AAaa_17.pdf



Här finns det mycket roligt..

https://fyndiq.se/product/42099466-repa ... FGEALw_wcB

Avatar Fallback

Re: Jonsered cs2137 startar inte kall?

monkeyman  
#657711 Ja jag har kollat servicemanualen men den stämmer inte... Står att det ska sitta en WT-89 , men det gör det inte, sitter en WT-622-A...
Hursomhelst, ett D26-WAT kit inhandlades från Ebay tyskland och vips nu går den som ny igen!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Jonsered cs2137 startar inte kall?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#658229 Det stämmer inte alltid med verkligheten.
Ibland byter de mellan olika förgasarvarianter i produktionen. Oftast är det ingen praktisk betydelse. Membran satserna är samma i de olika varianterna om de är orginal. Finns lite extra grejer med i påsarna så man får ihot det oavsett variant.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).