Motorsåg och handhållet

Walbro förgasare

5 inlägg 1995 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Walbro förgasare

stranglefoot  
#655932 Hej!
Jag har det tveksamma nöjet att vara ägare till en Stiga grästrimmer. Sitter en Kawasakimotor på denna, har funkat klockrent i säkert 5 år. I år så badar den i soppa!
Sitter en konstig walbro förgasare på den, "wya" är modellen. Finns inga justeringar annat än tomgång. Jag funderar om den kan dra extra soppa genom primern som sitter i botten på förgasaren? Lägger upp en bild på ett likadant elände också!



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Walbro förgasare

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#655934 Detta kanske hjälper: https://www.walbro.com/wp-content/uploa ... series.pdf

Användarvisningsbild

Re: Walbro förgasare

Rotvältaren  
#655940 Kanske Steve har lösningen på ditt problem med justerskruvar?

Avatar Fallback

Re: Walbro förgasare

stranglefoot  
#655945 Hmm, jo jag läste tidigare om gömda justerskruvar. Verkar som att den där gubben hade rätt verktyg till det!
Kanske lika bra att göra som med alla andra membranförgasare som börjar krångla. Kvickt ta fram stora hammaren och slå sönder skräpet så man inte frestas att köpa en repsats och snabbt konstatera att den går lika dåligt som innan! 😀
Kanske beställer en ny gasare helt enkelt!

   TS
Avatar Fallback

Re: Walbro förgasare

stranglefoot  
#659111 Uppföljning!
Ny original walbro wea förgasare hittades på ebay till rätt pris. Inte samma nummer men till en likadan motor. Perfekt!
Tyvärr så visade det sig att den hade en annan bestyckning , dom är fasta så någon justering går inte att göra. Toppvarvet var på tok för lågt och trimmern kändes hälften så stark. Plockade därför alla membran samt primer från den nya och flyttade över till den gamla. Nu jäklar går den som en raket!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).