Motorsåg och handhållet

Handtagsvärme

8 inlägg 1615 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Handtagsvärme

Anläggare  
#655678 Hej. Jag har en husqvarna 353 som e så gott som i ny skick (Det e sågat upp ett mindre träd till ved av förra ägaren innan jag tog över sågen)
Jag har en 254xpg och jag har vant mig vid handtagsvärmen dock börjar den sågen bli ganska sliten. Anser ni här att det e värt att lägga pengar på att köpa o sätta på handtagsvärme på 353:an? Har inte kollat alla grejor men svänghjul värmeelement går på nästan 2000:- sen tillkommer lite till (spole, strömbrytare och säkert något mer...)
Jag räknar med 3-3500:- e en 353 i ny skick värd 3000:-?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Handtagsvärme

Avslutat-02  
#655684 Kort svar nej.
Men å andra sidan så har du men trevligare såg.
Så det är en fråga för din plånbok, du får aldrig tillbaka pengarna dock....

Användarvisningsbild

Re: Handtagsvärme

johan eriksson  
#655689 Borde gå att hitta begagnade delar, så gjorde jag till min 2152, landade runt 1000kr har jag för mig.

Avatar Fallback

Re: Handtagsvärme

Mikael A  
#655760 Är det inte bättre att sälja 353an och köpa en Hva eller Jonsered med handtagsvärme? Finns det inte en modell som heter 353G med handtagsvärme? Jonsered 2152W är väl nästan samma såg?
I bland dyker det upp objekt på blocket som inte har så många driftstimmar.

Användarvisningsbild

Re: Handtagsvärme

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#655778 Ja det finns 353G.

Användarvisningsbild

Re: Handtagsvärme

Anläggare  
#655785 Jo har ju funderat på o se om jag kanske kunde komma över någon skrotad 346xpg eller 353g plocka delarna ifrån...
Denna sågen hade gått ca 2tim när jag tog över den o jag har kanske kört 4-5tim med den.
Jag tror inte det e så lätt att hitta en såg i detta skicket igen så vill inte riktigt sälja den.
Men vad kan man få för den om jag skulle sälja?
Jag känner han som köpte den ny så timmarna e garanterade...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Handtagsvärme

johan eriksson  
#655798 Då hade jag utan tvekan byggt om den.
Min 2152 är något liknande, han som köpte den ny hade otur, fällde ett träd och gjorde det klart, skulle lasta på vagnen med vajerkran, då släppte stocken ur saxen när han skulle svänga in den över vagnen. Gissa vad stocken landade på...

Användarvisningsbild

Re: Handtagsvärme

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#655941 Smalbenet om det hade varit jag med min tur...

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).