Traktorer och processorer

Hydraulik

6 inlägg 1917 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydraulik

JoelStrandberg  
#654066 Hej , har ägt en 505 nu i några månader nu

505 är tänkt till att ha till allt på gården och så som i skogen och höskörd med mera .

Innan 505 hade jag en MF 165 framför griplastaren bra framkomlighet och styrka i hydrauliken men komfort lika med 0.

Men jag upplever 505 som svag i hydrauliken bak men oerhört stark i frontlastaren, är där olika filter kanske . Stockar som 165 lyfter på tomgång kräver valmeten gaspådrag för att ens rubba



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hydraulik

barbarossa  
#654072 Oljenivå?

Avatar Fallback

Re: Hydraulik

Avslutat-02  
#654073 Oljenivå som skrivet..
Är slangarna rätt kopplade?

Användarvisningsbild

Re: Hydraulik

JoelStrandberg  
#654083
barbarossa skrev:Oljenivå?[/quot
barbarossa skrev:Oljenivå?


Oljenivån är är bra , och slangarna är rätt kopplade

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydraulik

bgl  
#654084 Fick det någon extra tryckreducering monterad för tidigare användning av utrustning som kräver lägre maxtryck tryck? Mät tillgängligt tryck!

Avatar Fallback

Re: Hydraulik

ÅsaNisse  
#654085 Sätt i en manometer i uttaget på traktorn och kolla trycket. En gammal traktor har en gammal fjäder i överströmningsventilen och därmed för lågt tryck. Kan även vara en sliten pump eller så enkelt som att inte ventilen öppnar fullt när du drar i spaken.
Det kan ju även vara så att din MF var uppställd i trycket så du upplever skillnaden på grund av detta.
bgl hann före med koll av tryck.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).