sön 05 jul 2020, 18:39#653783
Det är inte omöjligt att starta kurser med dokumentation.
Men än så länge har jag annat att spendera tiden på..
Vad det gäller trädgårdsmaskiner så har vi som är återförsäljare ett stort ansvar vad vi släpper ut tillbaka från verkstaden.
Maskiner med defekta säkerhetsanordningar får man inte släppa iväg, maskiner med urkopplade anordningar skall åtgärdas mm.
Hur många tror ni bryr sig till punkt och pricka?
Hur många sågar har man inte sett andra mekaniker släppt iväg trots att stoppknappen varit defekt...kunden ville inte kosta på...
Det har jag aldrig brytt mig om, är säkerhetsanordningar trasiga då byts de oavsett, för det är nog säkert mitt huvud som ryker om något sker...
Dåliga torkarblad på en bil som jag bara skulle byta bromsar på..de byts men tar inte betalt för jobbet...och brukar vara schysst med priset...
Brukar ha några billiga från Dollarstore eller liknande liggande..
Är noga med att fråga alla kunder när de hämtar sågar eller lämnar in sågen om de har sågskyddsbyxor.... Har de inte de så kollar vi på nya, har de gamla så brukar jag byta in...
Instruktioner om hur man filar sin kedja eller klinga för att undvika skador...
Den som vill ha får alltid ta broschyrer med röjningsinstruktioner/motorsågs instruktioner.