Öppna kategorin

Bajsa i skogen

38 inlägg 11172 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Danskar´n  
#653163 Oavsett, så vågar vi allenfalls kalla bajs för bajs...jag minns en dokumentar på tv´n för väldig länge sedan, om nån naturvandrare i "Gods own Country", där guiden förklarade hur man skulle bete sig om man blev skitnödig...För det första hade han så stora svårigheter med att förklara vad han överhuvudtaget höll på med att berätta, så ingen fattade något.
"Ni ska använda en plastpåsa när ni ska" sade han upprepande gångar - fårskallarna trodde att dom skulle skita i påsan, men påsan var tänkt att bevara använt papper i, och ta med sig hem.
Om nu pappskallen hade talat klart språk, som vanligt folk, hade alla fattat galoppen, å inte trampat runt i (skiten)

Så bara vänta gottfolk - snart kommer "Statsauktoriserat vägledning för skogsskitare - sommar- o vinterversion!" 🤣 🤣 🤣
Trevlig sommar alla(h)

Elmia
Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

RobertM  
#653164 Det som kan störa mig med visst folk som skiter i skogen är dasspapperet som de bara lägger ovanpå och som sen blåser omkring och fastnar lite varstans. Men det är bara kring badplatser och slikt som jag har tyckt att det varit störande.
Själv nöjer jag mig med att lägga över den där biten mossa.

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#653169 Elitförband skiter ju i påsar för att undvika att bli upptäckta..

Så varför skulle ma inte kunna skita i en påse?
Kan förstår nere vid stränder eller allmänna platser, men skogen är dock ändå natur, och papper är en ren och skär naturprodukt....
Skit är möjligtvis miljöfarligt avfall...men dock ändå naturligt sådant...gödsel...

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Danskar´n  
#653175 Elitförband skiter överhuvudtaget inte!! 😀 men även om pappret är naturprodukt, tar det tid att upplösas, så precis som RobertM skriver, är det för jävligt med brunfläckigt papper som blåser omkring på rastplatser etc, idet minsta kunde man slänga det i soptunnan - eller en lite plastpåsa! 😤

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#653176 Javisst... Men är folk inte lite väl känsliga också...
Sitter och kollar på tv på kvällen, det finns mycket som man inte vågar uttala längre för det är inte korrekt...

Att folk skiter i skogen är känt på både det ena eller andra sättet...men håller med om papperet...

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

ÅsaNisse  
#653177 Det är svårt att leva
Det är svårt att dö
Det är svårt att skita
i en meter snö.

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Stickan56  
#653192 Skogsarbetare är knappast ett problem. Däremot i närheten av motionsspår kan det vara ett bekymmer.

På Lidingö exempelvis.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stock ... pa-lidingo

"But if have to go you have to go"

Stickan

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#653194 Bajskarta.. 🤣 🤣

Gissa bajset...
Den med flest rätt vinner...
En årsförbrukning av toapapper.. 🤣 🤣

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Diabas  
#653239 Skit Gräv o Tig.

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Stickan56  
#653242
Diabas skrev:Skit Gräv o Tig.

Skall man inte gräva först? 😎

Stickan

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

tallen100  
#653248
Stickan56 skrev:
Diabas skrev:Skit Gräv o Tig.

Skall man inte gräva först? 😎

Stickan

Man kan ju skita först, gräva och lägga jorden över skiten, och kanske att någon trampar ner i hålet man grävt och snavar lite grann 😉

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#653253
tallen100 skrev:
Stickan56 skrev:
Diabas skrev:Skit Gräv o Tig.

Skall man inte gräva först? 😎

Stickan

Man kan ju skita först, gräva och lägga jorden över skiten, och kanske att någon trampar ner i hålet man grävt och snavar lite grann 😉


Passa där tallen, detta börjar bli så genomtänkt att det kommer behövas många konsulter och tjänstemän för att krångla till det igen....

Men å andra sidan skit är ju skit så..... 😉
Du glömde dock dokumentation från Arbetsmiljöverket över gropen du gjort..
Den kanske inte var rätt grävd eller skyltad..
Aj ja baja... 🤣 🤣

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

waratha  
#653371 Vad tror ni de som jobbar i hemtjänsten gör?
Har ibland 30 minuters resa till utgångspunkten. Inga publika toaletter i närheten. Tajt schema så hinner inte åka till utgångspunkten (putslustigt utgångspunkten ha ha ha)
20-30 hembesök på ett arbetspass. Vi kan inte/får inte låna vårdtagarnas toaletter. En del har inte dörrar och eller/dörrkarmar för att deras rullstolar ska kunna komma in i badrummet.
Hos en del har vi så korta besök som enbart 5 minuter för medicin.
En del har så smutsigt och vill inte ha städning.
En del vill inte att vi nyttjar deras toa, dessutom pinsamt att be att få låna toa och göra nummer två snabbast möjligt och låtsas om att man bara kissade.

Skiter björnen i skogen? ja
Skiter hemtjänsten i skogen? ja

Undertecknad har bajsat i skogen

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Stickan56  
#653373 Jag såg att Aftonbladet har hittat på ett nytt ord "bajskaos".
Det handlar om folk som gör sina behov i drottning Elizabeths slottpark Balmoral.

Stickan

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Danskar´n  
#653374 Kungligt! 😀 😀 😀 😀 😀 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).