Öppna kategorin

Bajsa i skogen

38 inlägg 11199 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bajsa i skogen

rejser  
#652303 Det är tämligen sällan som jag behöver göra stora 2:an i skogen. Men ibland händer det ändå och är man långt ute så får det bli på platsen.
Däremot har det varit insändare i lokaltidningen och jag har blivit utskälld (inte när jag blivit påkommen utan när det kommit upp att jag jobbar i skogen).
Det är inte så att det finns vandringsslingor i skogen eller något i den stilen.

Det är väl klart att man får välja sina platser och kanske även märka upp det.
Ni andra som kanske bajsar i skogen har ni märkt av något?

Ursäkta att man skriver en skittråd som denna, men när folk skriver insändare känns det som att det skapar badwill, även om det mest troligt är samma som är arga över att man inte planerar var sin katt bajsar.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Blivande snickare  
#652305 Märka upp är väl onödigt, en torva mossa eller gräs brukar jag slänga över. Iaf jag brukar sitta med ryggen mot ett träd så då blir det automatiskt inte på nån stig.

Är timmerbilen med brukar jag gräva en liten grop med gripen å sen lägga omkull den så har man både sittplats å hylla för rullen så det inte far någå kräk i den :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

rejser  
#652306
Blivande snickare skrev:Märka upp är väl onödigt, en torva mossa eller gräs brukar jag slänga över. Iaf jag brukar sitta med ryggen mot ett träd så då blir det automatiskt inte på nån stig.

Är timmerbilen med brukar jag gräva en liten grop med gripen å sen lägga omkull den så har man både sittplats å hylla för rullen så det inte far någå kräk i den :mrgreen:


Är det inte värre att täcka med mossa? Då kan ju folk trampa lättare i det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Älgfoderodlare  
#652308
rejser skrev:
Blivande snickare skrev:Märka upp är väl onödigt, en torva mossa eller gräs brukar jag slänga över. Iaf jag brukar sitta med ryggen mot ett träd så då blir det automatiskt inte på nån stig.

Är timmerbilen med brukar jag gräva en liten grop med gripen å sen lägga omkull den så har man både sittplats å hylla för rullen så det inte far någå kräk i den :mrgreen:


Är det inte värre att täcka med mossa? Då kan ju folk trampa lättare i det.


Något av de största problemen med att någon skiter i skogen, finns nog på hösten under jaktsäsong. För är det något som är olustigt, så är det när hundar rullar sig i folkskit för att " parfymera " sig som ett led i jaktinstinkten. Vi hade flera, främst Jämthundstikar som var för j..liga på att hitta skitplatser från passkyttar. Sannorlikheten att du som person trampar i en skithög är nog minimal. Säkert är de flesta som klagar hundägare.

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

isteskog  
#652324 Vilket I-landsproblem ..... 😉 Släng lite mossa ovanpå så det inte syns, det räcker väl?

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#652326 Snacka om skit problem... 🤣
Vissa skiter i påse, andra på marken...
Jobbade med en som alltid sket i det oröjda...
Ingen trevlig upplevelse, när vitflagg fick en annan innebörd., 🤣

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#652332 Sparka upp en liten grop, ryggen mot trädet, sparka över igen. Klart!

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

masyngel  
#652334 Jag vill veta mer om insändarna i lokaltidningen.
(tror nog jag skiter på mig av nyfikenhet, ärligt talat.)

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

tallen100  
#652340 Det är många som bajsar i skogen, b.l.a räv, varg, lo, björn, rejser, m flera🤣
Helt naturligt, och gödsel blir det 🌲

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

mooos73  
#652357 Täck med mossa och gärna en större sten. Kör man bara med mossa är det lätt för en hund att krafsa fram det och där efter blir det tråkigt för hundägare..........

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Brorsan  
#652363 För jägare/jakthundar kan det kanske bli jobbigt.
För folk i allmänhet är det ett ickeproblem då hundar ska vara kopplade eller hållas under sådan uppsikt att dom hindras från att sticka iväg.
Att skita i skogen är naturligt.
Den som tycker annorlunda kan hålla sig till stan.
Bara min åsikt.

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#652365 Det kan nog vara olika i landet, här i min kommun har vi 100 hektar per invånare utslaget så det ska bajsas rätt så ihärdigt innan det börjar bli problem att ta sig fram mellan produkterna.

Användarvisningsbild

Re: Bajsa i skogen

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#652370 Instämmer i att det skulle vara intressant att se den insändaren.

Men ser man till att välja sin plats med omsorg borde ingen störas av det, en bra bit från stigar, fixa till en liten grop, och sen täcka över så mycket man kan, kanske lägga en rishög över om man har tillgång till det...

Här kommer lite mer tips... :-)


Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Danskar´n  
#653159 Jamen jösses alltzå...detta måste vara nåt exempel på galopperande lappsjuka eller överhettning av de småa gråa...nästa blir väl att vi ska ha med transportabelt "fält-dass! med vattentank, solceller o kemisk skyddat skittank? Vissa folk är så långt ifrån naturligt beteende att dom borda förvaras i formaldehyd!

Avatar Fallback

Re: Bajsa i skogen

Avslutat-02  
#653160 Säg inte det för högt...för då blir det väl lagkrav snart för skogsarbetare... arbetsgivare måste börja med miljödeklaration över hur många gånger per dag och hur många som bajsat på jobbet i skogen.... 🤔 😉

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).