ATV och UTV i skogen

Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

24 inlägg 21563 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

Hema  
#591695 Var i landet befinner du dig? Samt vad är det för årsmodell?

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

Bagarn 57  
#591715
1571513566_img-20190730-wa0002.jpg
Jag bor i Österbybruk i mellan Uppsala och Gävle. Årsmodell 87 som har gått knappt 9 mil. Mekaniskt som ny.

Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

Mossa  
#595822
Bagarn 57 skrev:
1571513566_img-20190730-wa0002.jpg
Jag bor i Österbybruk i mellan Uppsala och Gävle. Årsmodell 87 som har gått knappt 9 mil. Mekaniskt som ny.


Finns den kvar? Mvh/Mossa

Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

Bagarn 57  
#595913 Den finns kvar men det är några till som är intresserade.

Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

Williamm  
#651972 Vad har man en sådan traktormotorcykel till? Är det inte svårt att hålla balansen?

Avatar Fallback

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

broder tuck  
#652263 Tyngpunkten är låg så att hålla balansen går rätt bra. Grym framkomlighet men den saknar fjädring så det går inte att köra fort. Ska man korsa ett dike kan man med fördel kliva av och gå bredvid så man inte råkar tappa balansen när man har hjulen på var sida för då når man inte ner. 😉 Egentligen ganska lättkörd och lämnar väldigt lite spår efter sig.

Däremot om man drar tungt får man tänka sig för då det är en stark dragare. Måste man svänga med lass bakom får man se till att man lutar mot annars drar man omkring sig själv och Tuggern. Ska man dra stockat gissar jag att det skulle underlätta med någon typ av vagn men jag har aldrig provat annat än lunningspulka och rep, nackdelen då var att i och med att man "lyfter" framänden på stocken när man drar så bromsar bakänden så det går onödigt tungt. Det var inte att Tugger inte orkar som var problemet utan det blev balansen om man inte kunde köra helt rakt. Ska man dra tungt blir det lätt väldigt jobbigt för en själv. En älg i en pulka antar jag att det inte är några problem alls då den är så pass kort och bromsar betydligt mindre än ett par rejäla timmerstockar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

Williamm  
#652269 Tack!

Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

JoachimH  
#673175 Hej,
Vist det är ett tag tag sedan men jag frågar ändå, fick du sålt din Tugger? Om inte så letar jag efter en!

Mvh

Joachim

Användarvisningsbild

Re: Tugger 2wd tvåhjulig tvåhjulsdriven terrängmotorcykel

JoachimH  
#673176
Bagarn 57 skrev:
1571513566_img-20190730-wa0002.jpg
Jag bor i Österbybruk i mellan Uppsala och Gävle. Årsmodell 87 som har gått knappt 9 mil. Mekaniskt som ny.

Vist det är ett tag sedan men jag frågar ändå, fick du sålt din Tugger? Jag letar efter en!
Joachim

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).