Öppna kategorin

Elpriser

6 inlägg 1602 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Elpriser

Sture Andersson  
#651807 På sista tiden ringer det i telefon snart dagligen från olika elbolag ,som påstår att dom har marknadens lägsta elpriser ,av princip gör jag aldrig några affärer med försäljning på telefon .I dag har jag Vattenfall ,och elpris som följer med upp och ner .Tänkte höra om det är nån här som har koll på detta .Är det nån större skillnad eller vill dom bara sälja.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Elpriser

jannee  
#651808 Inte sällan ligger det en hund begraven.
Som näringsidkare har du ej heller någon ångervecka, endast 24 timmar.
Elskling är ett alternativ att undersöka, finns kanske andra sidor att leta lägsta elpriset.
Något som det inte sällan talas tyst om är den fasta månadsavgiften.
Sedan är det upp till var och en om du vill ha ett fast pris, rörligt eller en mix.
Förresten är priset för el bara en bråkdel av det totala elpriset.

Avatar Fallback

Re: Elpriser

ÅsaNisse  
#651811 Alla och då menar jag Alla telefonförsäljare avspisas på kortast möjliga tid..

Avatar Fallback

Re: Elpriser

Avslutat-01  
#651818
ÅsaNisse skrev:Alla och då menar jag Alla telefonförsäljare avspisas på kortast möjliga tid..


Telia ringde mig för många år sen och ville sälja ett internet-abbonemang.
efter att jag ställt "intresserade" frågor och fått svar i c:a 20 minuter frågade försäljaren om jag inte skulle slå till.
-jooo,men är man inte tvungen att ha en dator?
den försäljaren blev så sur att den lade på.

Användarvisningsbild

Re: Elpriser

LL Trollet  
#651819 Ta datorn och titta på elpeiserna själv istället. Och räkna ut vad kostnaden blir för dej per kwh.
Gör du inte åt så mycket el så är det bättre att ha ett litet påslag per kwh och ingen fast avgift.
Dom flesta säljarna har inget påslag utan en fast månads avgift som i verkligheten blir ganska många öre per kwh.

Användarvisningsbild

Re: Elpriser

totte  
#651836 Vamligen är det enklaste att göra en koll på det bolag man har, om man har det vettigaste avtalet där. Sen kan man börja kolla runt på olika bolag. Skulle aldrig i livet köpa elavtal om jag blir uppringd av nån försäljare. Det kan vara seriöst, visst, men telefonförsäljarbranschen är full av skumma grejor, i synnerhet när det handlar om avtal för sånt som el, tele och bredband.

Lita aldrig på nån som vill sälja nåt till dig.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).