Socialt (mer om oss)

Hundar

1170 inlägg 265001 visningar 66 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hundar

svempus  
#647424
T Landström skrev:
svempus skrev:I dag kom den dagen som alla hundägare vet kommer förr eller senare.
Våran äldsta hund Sigge 15år, två månader och fyra dagar gammal fick somna in i dag då han förmodligen hade åkt på minst en förmodligen 2 "10or" han hämtade sig från en men fick antagligen en ny natten till i går för han blev riktigt trött i går och var inte alls på det hugget han har varit så han fick somna in i dag. Han blev född på en fredag och fick somna in på en fredag det var lyckat trots allt.


Beklagar verkligen... :(
Men 15 år är en aktningsvärd ålder för en hund...

Ja fast för att vara en västgötaspets så var det inte överdrivet gammalt dom kan bli både 16/17/18/19år gamla om dom får vara friska och krya. I USA var det en västgötaspets som vart 27år gammal så gamla kan den rasen bli om det vill sig rätt..

Elmia
Avatar Fallback

Re: Hundar

nilsszzon  
#647427 Beklagar sorgen Svempus, Älskade älskade hundar vad mer kan man säga....? så enkla och unika varelser som går rakt in i hjärtat på en och stannar för evigt!

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Henrik-  
#649270 Efter många veterinär besök utan att de hittat något. Så gjorde de äntligen ett fynd i tassen idag

Avatar Fallback

Re: Hundar

alias  
#649305
Henrik- skrev:Efter många veterinär besök utan att de hittat något. Så gjorde de äntligen ett fynd i tassen idag


Det där måste ha gjort riktigt ont.
Hoppas att de fick ut allt!

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Henrik-  
#649315 Ja det har varit ett riktigt skit. Med linkande på tre ben. Mätte på den största biten och den var 6x33 mm. Men nu hoppas vi att allt är ute.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#650259 Myspajas.
Sjukt vilken tur man kan ha med en omplaceringshund.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#650358 När man letat efter valpen i 15 min! 😬Hittar henne sovandes i Mias odling!😖💕
Frågar vad gör du där?🤔 Fick direkt fingret!😳Tånåringar!🙄Kan somna överallt!💕💕😂

Avatar Fallback

Re: Hundar

tallen100  
#650360
Tåndemåla skrev:När man letat efter valpen i 15 min! 😬Hittar henne sovandes i Mias odling!😖💕
Frågar vad gör du där?🤔 Fick direkt fingret!😳Tånåringar!🙄Kan somna överallt!💕💕😂

Klart det ska sovas där, är ju blomsäng 🤣

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651641 Hade sällskap med mig. När jag skulle fylla upp banket med ved. 😀
Man är ju nyfiken.
Tarzan har blivit hemtam i traktorn.

Avatar Fallback

Re: Hundar

alias  
#651643
Vedmaskin skrev:Hade sällskap med mig. När jag skulle fylla upp banket med ved. 😀
1592850690_20200622_191956.jpg
1592850689_20200622_192638.jpg
Tarzan har blivit hemtam i traktorn.


Hade det inte varit för drevern på bilderna så hade jag hävdat att du körde ved-taxi. 😄

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Hundar

hemhuggare  
#651645 Grabben har skaffat en ny jaktkamrat som kom på besök i dag

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#651712 Tre hundar idag:

Ares, gode vännen Olles springer spaniel. Var där igår och satt ute och fikade vid varsitt bord i trädgården.



Adela, border collie som finns här i byn, ung hund under utbildning till vallare. Tränade i fårhagen i dag.



Så förstås Scilla, som nu har äntligen genomgått stora vårfällningen och därmed blivit av med inte bara vinterpälsen utan också en massa kvaravarande valpull. Hon har mörknat avsevärt på ryggen nu, det gillar vi. Golden Retriever skall inte vara vita enligt vår smak. Här står hon och betraktar vallningsträningen i hagen.


Avatar Fallback

Re: Hundar

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651763 Trevligt med hundbesök, kan tänka mig att de inte var stilla någon längre tid. Häller med angående färgen, brorsan har haft två vad han kallar jaktgolden och de var betydligt mörkare och dessutom lite mindre.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

totte  
#651775 De såg vi när vi letade valp, finns några kennlar med Golden för jakt och seriös brukshund. Där finns fortfarande den ursprungliga färgen, varmt brun på ryggen övergående mot guldgult på sidorna. Det blev tyvärr ett mode att man skulle ha så vita hundar som möjligt. Och kennelklubben och dess domare som ofta verkar vara oerhört opportunistiska och följde genast efter. På allmänna utställninga så blev ljus färg en förutsättning för bra betyg. I jakt och brukskretsar däremot är utseendefaktorerna inte lika hårdprioriterade.

Användarvisningsbild

Re: Hundar

Erre  
#653391 Nu kör vi semester. 😍

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar