Traktorer och processorer

Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

7 inlägg 2984 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

JohannesG  
#651013 Har ett fenomen som uppkommer ibland. Verkar var när traktorn är verkligt genomvarm.
Har märkt att ibland (inte alltid) när jag trampar bestämt på bromsen blinkar varningslampan för lågt oljetryck i transmissionen till knappt en sekund. De gånger jag lagt märke till det har jag samtidigt kört någon hydraulfunktion.

Vad kan detta bero på och vad bör jag göra? Känns ju som ett tillfälligt tryckfall i systemet. Olja strax under MAX.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651015 Har för mej jag läst att oljan blir varmare om den är max fyllad, använder du stor volym i yttre hydrauliken?

Avatar Fallback

Re: Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651019 ....
Senast redigerad av getost91 tis 07 feb 2023, 21:59, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

Bert1  
#651045 Inte ovanligt det blinkar till när man växlar F/B på en HiTech

Avatar Fallback

Re: Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#651088 Lika på 6400 när jag kört mycket balkastare.

Användarvisningsbild

Re: Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

JohannesG  
#652844 Använder inga enorma mängder olja, tippkärran som är en gammal lastbilskärra tar nog mest, dock osäker på volym. Tyckte att det kändes rätt att ligga strax under max. För där borde väl lagom befinna sig?

Låter som ett relativt vanligt fenomen, och förhoppningsvis då inget allvarligt för stunden. Tack för tipsen får kika på detta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 8050 lågt oljetryck transmission blinkar

ÅsaNisse  
#652895 Jag har samma på min 6200 när den är genomvarm. Blinkar till vid växling på tomgång.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).