axwell skrev:@Hema missa inte Vetenskapens Värld på SVT2 kl 20.00
Du får vatten på din kvarn, fast min kvarn är vattendriven.
Här finns programmet.
https://www.svtplay.se/video/26286966/v ... start=auto
snedsåg skrev:Såg det när det kom in på forumet. Det är skillnad på effekt och energi.
Och jag som la ner sån energi på det. Såg programmet igen och tog kopior.
Nästa fråga blir energieffektiviteten när all effekten ska lagras.
axwell skrev:snedsåg skrev:Såg det när det kom in på forumet. Det är skillnad på effekt och energi.
Och jag som la ner sån energi på det. Såg programmet igen och tog kopior.
Nästa fråga blir energieffektiviteten när all effekten ska lagras.
Vad är det reagerar på ?
Problemet att vi inte alltid kan leverera tillräcklig effekt när snurrorna står ?
För att få effekten måste vi tillför energi från kol och gas.
Önskar överlåta leasingen på en defekt E-tron.
Köpt på Bilmetro 15/1-2020. Om du vill leasa den så måste du ha ett företag och köra brutalt med mil. 9000 på två år närmare bestämt.
Du bör inte ha en iPhone, för det kan den inte koppla upp sig till. Inte ens med sladd. Så musik kan du inte spela i bilen.
Du skall inte vilja veta när den laddar, ställa när den ska ladda, ställa in parkeringsklimatisering osv. Vem kan förvänta sig att Audis egen app fungerar... ? Parkeringsklimatiseringen fungerar om man ställer in i bilen innan man kliver ur, men du kan inte ändra tiden via appen.
Du bör också vänta dig att den tvärnitar på motorvägen. Utan anledning! Om det finns någon bakom så får du i bästa fall en lindrig whiplash.
Vill du använda farthållaren så gissar jag att du skall ha en ängels tålamod. För den började hoppa ur av sig själv.
Är det runt nollan och lite snöslask bör du ta det väldigt lugnt. Batteriet räcker då knappt 16 mil om du håller landsvägsfart.
Får du möte med helljuset på, så får du vackert blända av själv. För helljusautomatiken finns visst inte. Det är ju standard på vilken modern bil som helst. Men inte en Audi för nära miljonen...
Och, visstja, gräv fram nyckeln när du skall in. Keyless entry finns inte, trots att det är keyless start. Rätt udda faktiskt.
Fälla in backspeglarna på denna breda SUV. Näää, varför då. Det hoppade Audi också över.
Det som faktiskt fungerar är att köra bilen och att ringa i den (oftast). Radion går också bra. Ingen DAB. OK luftfjädring som går att hissa till bra höjd. Hyfsad fyrhjulsdrift. Inte som subarun, men rätt OK.
Den har drag också.
Köpt på Bilmetro i Borlänge, där den också står och väntar på dig sedan 4/4 då jag vägrade köra den längre.
Bilmetro anser att ovanstående inte är skäl för att häva köpet. Och laga den har de än så länge inte lyckats med. Inte ens någon form av kompensation kan komma på tal! Och skulle det det så skall det också tas med leasingbolaget...
Det är tingsrätten som gäller. Dessutom anser de att jag skall processa mot Audi finans (leasingbolaget) som jag absolut inte har något köpeavtal med. Och Audi finans hänvisar till att leverantören skall uppfylla sina garantiåtaganden. Ifall inte Audi eller Bilmetro häver köpet och håller leasingbolaget skadelöst så går det inte att komma ur avtalet.
Priset är ca 14380 ink moms och försäkring i månaden. Halva momsen kan dras av. Du måste givetvis godkännas av leasingbolaget.
Sommardäcken har rullat Bilmetro hem och tillbaks. Dvs ca 9 mil. Vinterdäcken (dubb) typ 780 mycket försiktiga mil. Skickar med vinterdäcken (dryga 30000!!). Miljöbonusen på 60000 borde komma ngn gång i juni/juli. Kan slås ut på leasingavgiften ( sa de iaf, kan vara hitte-på det också). Även miltalet skall gå att sänka. Men det vägrar de svara på trots påstötningar. Så det verkar vara fantasier det också.
Så, är du sugen på en tysk skitbil från en skithandlare som hotar med rätten när de inte kan lösa problemen? Hör av dig!
JörgenO skrev:Nån mer än jag som reagerar på leasingkostnaden? 14 000 i månaden!!! Oaktat alla problem eller att det är en elbil... men 14 tusen i månaden för att köra bil, det kräver sin månadslön.
Fredrik Reuter skrev:Audi E-tron säljes på blocket, ägaren verkar allt annat än nöjd. Kopierar in texten om annonsen försvinner.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Audi e-tron 50 quattro Single https://www.blocket.se/vi/90656900.htmÖnskar överlåta leasingen på en defekt E-tron.
Köpt på Bilmetro 15/1-2020. Om du vill leasa den så måste du ha ett företag och köra brutalt med mil. 9000 på två år närmare bestämt.
Du bör inte ha en iPhone, för det kan den inte koppla upp sig till. Inte ens med sladd. Så musik kan du inte spela i bilen.
Du skall inte vilja veta när den laddar, ställa när den ska ladda, ställa in parkeringsklimatisering osv. Vem kan förvänta sig att Audis egen app fungerar... ? Parkeringsklimatiseringen fungerar om man ställer in i bilen innan man kliver ur, men du kan inte ändra tiden via appen.
Du bör också vänta dig att den tvärnitar på motorvägen. Utan anledning! Om det finns någon bakom så får du i bästa fall en lindrig whiplash.
Vill du använda farthållaren så gissar jag att du skall ha en ängels tålamod. För den började hoppa ur av sig själv.
Är det runt nollan och lite snöslask bör du ta det väldigt lugnt. Batteriet räcker då knappt 16 mil om du håller landsvägsfart.
Får du möte med helljuset på, så får du vackert blända av själv. För helljusautomatiken finns visst inte. Det är ju standard på vilken modern bil som helst. Men inte en Audi för nära miljonen...
Och, visstja, gräv fram nyckeln när du skall in. Keyless entry finns inte, trots att det är keyless start. Rätt udda faktiskt.
Fälla in backspeglarna på denna breda SUV. Näää, varför då. Det hoppade Audi också över.
Det som faktiskt fungerar är att köra bilen och att ringa i den (oftast). Radion går också bra. Ingen DAB. OK luftfjädring som går att hissa till bra höjd. Hyfsad fyrhjulsdrift. Inte som subarun, men rätt OK.
Den har drag också.
Köpt på Bilmetro i Borlänge, där den också står och väntar på dig sedan 4/4 då jag vägrade köra den längre.
Bilmetro anser att ovanstående inte är skäl för att häva köpet. Och laga den har de än så länge inte lyckats med. Inte ens någon form av kompensation kan komma på tal! Och skulle det det så skall det också tas med leasingbolaget...
Det är tingsrätten som gäller. Dessutom anser de att jag skall processa mot Audi finans (leasingbolaget) som jag absolut inte har något köpeavtal med. Och Audi finans hänvisar till att leverantören skall uppfylla sina garantiåtaganden. Ifall inte Audi eller Bilmetro häver köpet och håller leasingbolaget skadelöst så går det inte att komma ur avtalet.
Priset är ca 14380 ink moms och försäkring i månaden. Halva momsen kan dras av. Du måste givetvis godkännas av leasingbolaget.
Sommardäcken har rullat Bilmetro hem och tillbaks. Dvs ca 9 mil. Vinterdäcken (dubb) typ 780 mycket försiktiga mil. Skickar med vinterdäcken (dryga 30000!!). Miljöbonusen på 60000 borde komma ngn gång i juni/juli. Kan slås ut på leasingavgiften ( sa de iaf, kan vara hitte-på det också). Även miltalet skall gå att sänka. Men det vägrar de svara på trots påstötningar. Så det verkar vara fantasier det också.
Så, är du sugen på en tysk skitbil från en skithandlare som hotar med rätten när de inte kan lösa problemen? Hör av dig!